Gå til innhold

Og hva skjer egentlig når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far får avgjort samværettet sitt i retten av en dommer, så kan jo mor fortsatt nekte han samvær vel, de kommer vel ikke å tar med seg barnet med tvang???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen tvingar mora reint fysisk. Ho får bot.

Skrevet

Bot er det det eneste???

Hvor mye er bota på?

Betaler gjerne jeg for å unngå en psykopat til far.

Skrevet

Han kan gå til retten gong etter gong, og du vil få tvangsbøter kvar gong. Og han kan ta opp att saka om omsorga, og vinna, dersom du nektar han samvær.

Skrevet

Hvor mye er bøtene på?

Skrevet

Barnefaren må jo også betale for advokat vel? Så det er ikke sikkert han tar opp saken mange ganger, akkurat denne gangen er det jeg som har gått til advokat først, han hadde ikke gjort det på evigheter, så vi får se hvor det ender.

Skrevet

Vet ikke hva dagbøtene er på jeg, men kan jo hende faren får fri rettshjelp??

Skjønner ikke hvorfor du vil nekte faren samvær. Han kan være en god far for det om han ikke var god mot deg?

Skrevet

min eks.stemor nekta min pappa å ha mine søsken(2stk) hannen hver helg og en dag i uka. De var gift-nå skilt. hu nekta, han gikk til retten 1.gang.. han fikk helge samvær, hu gikk med på det, de begynte med samvær først par timer, så en natt og økte det gradvis.. og så gikk alt bra og da satt hu seg på bakbeina igjen og nekta... ny runde i retten... hu ble dømt til å samarbeide..begynte å samarbeide og det gikk bra.. nå netkter hu igjen....

og hu har ikke fått ei JÆVLA bot,straff eller hva det heter brae ødelagt ungenes liv=)

UNDERSTREKER:

Jeg skjønner at mødre nekter far samvær HVIS: vold, alkohol, misshandling , narko osv.. er innblandet... men ikke bare for å hevne seg på den andre=)

Skrevet

Nei di gjør ikke en dritt... så rets greia og hele systemert er helt på trynne:-)

Skrevet

Advokaten min har hatt mange slike saker, og seier at det brukar å gå greit å få idømt tvangsbøter.

Skrevet

ja, det kan hende men i dette tilfelle fikk ikkje dama det=( men hun skulle hatt det, synes jeg..

synes ikke foreldre skal nekte barna samvær med den andre foreldren så lenge det er vanlige omstendigheter...(ikke rus, alkohol, misshandlig osv.)

vet om mange som nekter å la far se barna, for å straffe ham men det er jo ikke han det går utover det er jo barna!

• 2 uker senere...
Skrevet

Har dere vært i retten da eller? Hør med en advokat. Kan også snakke med barnevernet hvis du mener faren er uegnet. Har gjort det selv og ble fortalt at det var mitt ansvar som aleneforsørger å ikke sende barnet til samvær dersom jeg ikke mente det var til barnets beste. Dette kan brukes mot deg i en rettsak! Men vær realistisk - det må være en god grunn..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...