Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 men jeg spør likevel! Er det noen her som har fått sovetabeletter av legen som man kan gi til barna på en lengre flytur? Selv er jeg VELDIG ukonfortabel med å fly og selv om turen ikke er på mer enn 5 timer, virker det som en "evighet" på meg. Har flyskrekk og ser litt svart på det når det gjelder å klare å holde alle tre ungene i sjakk og samtidig klare å late som ingenting .( Vi jo ikke overføre denne urasjonelle frykten min på de heller) Er det noen her som har snakket med legen sin om dette og ville det vært en mulighet i et litt prekert tilfelle? Eller har dere andre forslag og erfaringer å dele på hvordan komme seg gjennom en flytur med tre små på slep!?
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Har ett barn selv å "holde i sjakk". Men vi har reist tre ganger til Thailand allerede, og har bare gode opplevelser med flyturen(som tar 11 timer). Du kan lese om flyturene på; www.piczo.com/barnithailand
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Reiste til Bali i sept -05 med min turbo sønn som var da 16mnd. Jeg grudde meg endel til den lange flyturen for turboen er ikke av den som kan sitte alt for lenge i ro og sover heller ikke så mye. Fikk tips om å kjøpe allergi tbl til barn på apoteket. Dette fikk min sønn til å bli trøtt og sove. Men vet om andre barn som ikke har hatt denne effekten allergi tbl. Trur den heter Prostafen. Du kan også høre med legen om å få beroligende til deg selv for flyturen frem og tilbake.
d",)~^~^~ Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Postafen er en reisesyketablett, men den inneholder også litt antihistaminer som det jo er i allergimedisin. Når det gjelder å "holde barna i sjakk" har jeg ikke så mye erfaring, men om en uke reiser vi med våre tre til Tyrkia. Gutta på nesten 4 og 6 år blir utstyrt med hver sin sekk på flyet med noen fargestifter, en ny tegne/oppgave bok, en bok de velger selv, tyggegummi, drikke, MP3-spiller og noe (ikke søtt) å tygge på. Regner med at det vil gå ganske bra. Det er jo lov å vandre litt i midtgangen :-) Lykke til og god tur til hovedinnlegger!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Du kan få vallergan ( til barna)(lett innsovningsmiddel) av fastlegen, men vil ikke anbefale det hvis dere ikke skal reise midt på natten. Det henger lenge i kroppen etterpå. Kan føle seg "tåkete" i et par dager etterpå. Flyturene går som regel bedre enn man tror. Hadde kanskje vurdert en bærbar dvd spiller eller lydbøker.Kanskje du heller bør få noe lett beroligende av legen.Hvis du ikke reiser alene med barna, kan vel andre i reisefølge ha hovedansvar for barna!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå