Gå til innhold

Er det noen som har et barnesete å anbefale meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 5 mnd og vi skal ut å reise laaangt med bil:) Skal ut å kjøpe barnesete i morgen og har ingen erfaringer på området.

Hvis noen har noen tips å komme med hadde jeg vært takknemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor tung og lang er småen? Har dere ikke hatt bilstol ennå? Vi har maxi cosi cabrio nå. Den er fra 0 til 13 kg. Veldig god. Men tenker også på at hvis småen er stor, så kanskje det er greit å kjøpe sete i neste "klasse" fra 9-18 kg. Det skal vi kjøpe snart, og vi skal kjøpe maxi cosi priori. Det kan justeres ryggen på, sånn at det kan vippes litt bak når ungen skal sove. Det er også lett å feste. Ulempen er at det er fremovervendt, og det er jo mange som ikke vil ha det. Vi må ha det pga liten bil.

Skrevet

besafe combi setet :-) vi har izi kid som ikke kan snues og er storfornøyde med det, men combi setet kan brukes begge veier liksom...selv om bakovervendt definitivt er best :-)

Skrevet

Har dere isofix fester i bilen bør du utnytte det. Utrolig enkelt med base og bare "klikke" setet på plass uten å styre med sikkerhetsselen.

Vi bruker britax med base, er kjempefornøyd. Barnet sitter trygt og godt og det er utrolig enkelt å stille selene i setet også. Setet kan også brukes uten base.

Se deg godt om, sjekk hvordan setet festes, hvor solid setet er (synes noen seter virker pinglete), hvor solid hodestøtten er, hvordan selene og hodestøtten stilles etc etc. God tur!

Skrevet

Takk for tips!! Vi har et gammelt sete vi arva fra noen kjente...Men nå er det på tide med et nytt:)

Skal som nevnt titte i morgen - håper vi finner det beste for babyen vår.. Hmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...