Gå til innhold

Hvem ordner med kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det var "vanlig" at foreldre, søsken og tanter var med på å lage kaker til bryllupet.

Mamma mener det blir rart å spørre tanter om å lage en kake i og med at de er gjester??

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen tanter har spurt, men mest mine venninner... bare bryllupskaken har vi bestilt utenom.

Skrevet

Ok, de fleste som kommer til oss, må reise ett stykke og da er det kanskje litt upraktisk for de å ta med kaker...Men det ordner seg nok uansett.

Vi selv ordener heller ikke med flere kaker enn bryllupskaka,men mulig vi kjøper ei kransekake.

Takk for svar:)

Skrevet

Her skal både foreldre, søsken, tanter, naboer osv osv lage kaker. Helt vanlig at man tilbyr seg som en vennetjeneste å lage kaker, så lager du tilbake til konfirmasjon, barnedåp, bryllup osv. Vi har nå begynt å takke nei til kaker, har altfor mange allerede... Men så bor vi på Sunnmøre og det blir liksom ikke ordentlig kakebord uten at det er minst 20 kaker der...:)

Men jeg syns ikke det er rart å spørre de som skal være gjester, så har du fått svar på spørsmålet ditt også:)

Skrevet

Sunnmøre ja...jeg skal gifte meg med en nordmøring:)

Vi har 13 kaker nå, og jeg tror det begynner å bli nok. Tenkte kanskje å lage store fat med litt frukt også.

Skrevet

Hei marsimor 05!

13 KAKER?!?!?! Hvor mange blir dere??

Vi blir 60 sånn ca, skal ha bryllupskaka bestillt pluss en kake til, og tenkte å ha fire kaker utenom. Etter 3 retters middag så tror ikke jeg at det kommer til å gå så mye kaker. Har tenkt meg en tur med ferja for å kjøpe inn litt digg, godteri og chips og slikt.

Og kakene bakes av venner og familie. Syntes ikke det er frekt å spørre de som er gjester, jeg ville ha faktisk blitt glad om noen spurte meg om jeg ville ha baket :D

Skrevet

Hm...kanskje 13 kaker blir mye? Hvis alle kommer blir vi 72 stk....Vi regnet grovt, 5 pers pr kake(kremt). Hehe, jaja, lite kaker skal det iallefall ikke være. Både musikerne og servitørene skal ha kaker,men det blir kanskje mye likevell???

Takk for svar:)

Skrevet

Hehe, vi blir 100 stk og kommer vel til å ha omtrent 30 kaker i tillegg til en masse smørbrød... Kommer til å spise kaker til vi spyr... :) Men bedre med for mye enn for lite, spør du meg.

Skrevet

hehe- jeg syntes det ville ha blitt for mye med 30 kaker på 100 personer :) Vedder på atdere vil få masse kaker igjen, hehe :)

marsimor 05- tror jeg ville ha tatt maks 7-8 kaker jeg altså, skal jeg være helt ærlig :)

Skrevet

det blir alltid mye kaker, men det er vanskelig å unngå, for man vil jo ha alle kakene man selv liker.. Det blir alltid, rester, men det går jo an å gi litt kake til de som baker. For de har jo ofte fat som du likevel må levere tilbake.

Jeg trodde det var vanlig å spørre litt rundt om folk vil hjelpe deg med baksten, ihvertfall er det vanlig her.

Skrevet

her ordner svigers med kakene hun får sine venninner og kollegaer til å bake . skal ha 10 kaker + bryllupskaken og kransekake

Skrevet

Mors og svigermors venninder meldte seg frivillig til både å bake og å servere før vi fikk satt datoen omtrent, så der slapp vi greit unna...

Skrevet

I mitt bryllup laget Tanter av meg, tanter av min svigermor, min mor, min svigermor meg selv og brudgommen...

Og det ble nokk kaker.... vi bestilte bare selve Bryllupskaka...

Skrevet

Hos oss er det bare gjester som skal bake. Synes i hvert fall det blir sært å spørre folk som ikke er invitert. "Du, jeg skal gifte meg. Du er ikke invitert, men kan du bake en kake?" Det blir rart for meg! Vi blir 45 gjester, min tilkommende er sunnmøring. Tror vi bør ha 8-10 kaker i tillegg til bryllupskaka. Der oppe er det jo 4-5 kaker til en vanlig bursdag med 8 gjester... Spør venninner, søstrene til min tilkommende, mor og svigermor og baker en selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...