Gå til innhold

Jeg blir så lei av svigermor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er nesten manisk opptatt av den lille og mener i fullt alvor at når hun er her skal hun stå for alt stell og all mating. Pga lang avstand er hun alltid her en uke når hun først kommer, og jeg vil ikke på noen måte gi opp omsorgen for babyen min i en uke! Det er klart hun skal få delta! Hun er jo farmor! Til nå har jeg latt henne gi to flasker daglig og latt henne ta tre stell daglig, men jeg har tatt morgen og kveldsstell som er det vi bruker mest tid på. Jeg har også gitt de øvrige måltidene. Utenom dette koser hun og leker masse med gullet, likevel er hun nå dritsur på meg fordi hun ikke får delta nok!

Jeg er jo mammaen.. Jeg vil ikke at hun skal overta heller, delta er noe annet enn og overta! Er jeg helt urimelig? Babyen er forøvrig 5 måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit at farmor ønsker å delta, det forstår jeg godt at hun ønsker siden hun bort langt borte fra dere.

Men, jeg synes også at du har involvert henne nok, og at hun ikke har noe å sutre for. Du har helt rett, delta er greit, overta er ikke greit, selvfølgelig vil og skal vi selv ta noen stell og matinger pr døgn. Bare vis svigermoren din svaret mitt, og sikkert andres som kommer også!

Lykke til!

Skrevet

Min svigermor er også slik. Jeg likte det ikke helt i begynnelsen, men nå syntes jeg at det er helt topp at hun kommer og styrer og steller..

Ser på det som en ferie!!!

Slapp av og la hun holde på, hun er der tross alt ikke så mye.

Skrevet

JEg syns ikke du er urimelig i det hele tatt. Ville heller ikke likt om noen skulle overta på den måten. Syns du har involvert henne mye jeg, og hun burde være fornøyd med det. Det er jo din unge, ikke hennes

• 2 uker senere...
Skrevet

jøss..synes du har involvert henne mere enn nok!

Jeg hadde ikke gjort det ;)

Skrevet

men det er kanskje for at vi har tre? Syntes det vel egentlig på nr en også, men det er kanskje pga at det da var min egen mor som gjerne kom på besøk over flere dager? Mens ekssvigermor bare tok styringen noen timer nå og da.

Enig med deg. Greit å delta, men ikke å overta. Men samtidig tenker jeg at disse besøkene kan være en ypperlig anledning for deg og mannen å ta vare på forholdet litt. Ta en tur ut på kvelden, gå en tur eller spise ute nå og da? Jeg forstår jo også svigermoren din, siden hun sikkert ikke ser barnebarnet sitt så ofte. Er det tilfelle synes jeg du har lite å tape på å være litt raus med henne, det er ikke mange årene til din flotte baby finner seg partner og stifter familie :-) Da er det vi som må håpe på medgjørlige svigerdøtre/sønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...