Gå til innhold

hva er det med mora mi egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter ei helg sammen med svigers på hytta ser jeg hvor flotte og fantastiske mennersker de egentlig er. Ja, de har sine feil og mangler de også som oss alle. Men makan som de stiller opp! Svigermor tar minstejenta på trilletur når hun skal sove, skifter på henne når hun er i fanget hennes og hun har bæsja. Gir henne mat dersom hun tilfeldigvis sitter ved siden av henne ved matbordet. Har alltid gode råd om alt. Noen ganger kan det bli litt mye, men jeg har valgt å sile ut det jeg trenger å vite.

Mamma? Herregud så egoistisk hun er! Hun har vært syk i mange år, med nerver osv...men seriøst. Hun er frisk nok nå til å reise hit og dit osv. Frisk til alle ting sosialt. Men aldri at hun er der for meg i forhold til ungene. ALDRI! Hun gidder ikke en gang bære dem eller stelle dem eller noe. Når vi er hos dem er det liksom aldri avlastning. Derfor orker jeg sjeldent å være der alene med ungene for det er det samme som å være hjemme alene med dem, ofte faktisk værre. For pappa herjer opp dem og så lar han meg roe dem. De synes jeg er for streng med dem hele tiden. Mamma tar seg aldri på tak! Svigermor har nok å stri med, både med familie og jobb, men hun har alltid tid til oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, det hørtes ikke så lett ut. Jeg merker selv at man trenger så utrolig mye hjelp og støtte når man har små barn, og det må være litt leit å aldri få det av sin egen mamma. Men bra for deg at du har flinke svigerforeldre, da!

PS: Husk å si til svigerforeldrene dine at du setter pris på hjelpen!

Skrevet

Føler at vi har det litt som deg vi også. Gutten vår har en farmor som alltid stiller opp. Nå skal det seg sånn at hun er ufør så hun er mere tilgjengelig da enn min mor. Som jobber 100% og har masse hobbyer og venner ved siden av. Jeg kan virkelig irritere meg over min svigermor og min mor. Men på to forskjellige måter. Stoler mest på gutten vår sin farmor, hun er alltid ærlig selv om det sårer. Min mor er falsk. Hun passer bare gullet for at andre skal se det. Ikke for sin egen eller han sin del. Derfor har de ikke vært så ofte alene sammen. Fordi jeg føler han går for lut og kaldt vann.

Så jeg har vel ingen gode råd til deg om hvordan du skal takle dette, men må vel bare innse at sånn er det bare.

Enn kan virkelig bli skuffet iver besteforeldre som ikke stiller opp. Men jeg leverer iallefall ikke ungen min til folk som egentlig ikke vil ha han. Da er jeg heller hjemme med han selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...