Gå til innhold

Betaling av dagmamma. Hvor mye?


Reisa

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er vanlig å betale. Vi ser for oss at vi trenger barnepass tre femtimersdager i uka, men er veldig usikker på pris.

 

Håper noen vet litt mer enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:o)

 

Kommer litt ann på hvor man bor tror jeg...

Jeg bor i Eidsvoll og tar 225kr dagen, inkluderer frokost, lunsj og frukt/youghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag er en dag uansett. For tre dager i uka ville jeg tatt 60% av det full plass koster, selv om du bare trenger 5timer. I en barnehage ville du nok også trengt en 60% plass, selv om du bare bruker 15timer i uka.

 

Men for all del. Er du så heldig å finne noen som ikke ønsker å passe andres barn mer enn 5 timer tre dager i uka, så kan det bli så billig som 150 kr gangen eller ca halve kontantstøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt spydig axelh, når du svarer på innlegg om betaling - det kan du holde deg for god for synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydig?

 

HI må regne med 60% pris for tredagers uke hos noen som driver som dagmamma, familiebarnehage eller barnehage. Mens det kan være rimelig med timepris hos noen som bare ønsker å passe noen timer.

 

Ja, ja, så får jeg vel holde meg for "god" til lå mene dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som tar timespris, som da kanskje tar 150-200kr dagen, alt ettersom hvor dere bor og hva prisen inkluderer. Kanskje noen også er villige til å justere dagsprisen ned også, når alle dagene er så korte.

 

Det er så forskjellig hvordan dagmammaer praktiserer det med betaling, så det er vanskelig å gi noe svar på hva som er vanlig. Lykke til i dagmamma-jakten, da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeno surt mot deg axelh, men mer måten du skriver på, virker litt spydig iblandt... type; "hvis du er sååå gjerrig......!"

 

beklager hvis jeg tar helt feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som søker dagmamma synes "riktig pris" er "hva andre betaler". Ikke hvor mye dagmamma egentlig fortjener f.eks. for å være tilgjengelig 5 timer pr dag tre dager i uken i ett år.

 

Da kan man godt komme fram til at f.eks. 18.000 er "passe" for ett års innsats.

 

Jeg vil ikke kalle dette å være gjerrig.

 

Men som partisk (er jo dagpappa selv) synes jeg helt klart det er synd at ikke dagmammaer lønnes (til sammen for alle dagbarna) på linje med folk i lavtlønnsyrker. Mitt utgangspunkt er at for å leve i Norge, trenger man en lønn på 20.000 pr måned FØR skatt, evt. 15.000 før skatt dersom man mottar kontantstøtte for eget barn.

 

Jeg er altså hva mange vil kalle "grådig" på egne og andre dagmammaers vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt 40 kr timen. I ditt tilfelle altså 200 pr dag. I og med at dagen er bundet opp er det en rimelig pris synes jeg.

 

Selv har jeg behov for pass 1,5-2 timer noen dager i uka. Synes da at 50,- pr time er en ok pris. Ingen vil vel jobbe i to timer og tjene mindre enn 100,-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...