Fikk 2 nydelige gutter 12.4.06 Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Hei, vi fikk to nydelig gutter 12.april som vi ikke vet om er enegget eller toegget. Går det ann på noen måte å finne det ut?
Hennika Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Ja, det gjør det! :-) Få foretatt en dna-test. Sjekk f.eks www.farskap.no. Deres tvillingtest koster kr 1400,-. og beløpet må betales av egen lomme. Vi dna-testet våre tvillinger, og har aldri angret på det. Det føles godt å vite sikkert. Gratulerer så mye som nybakt tvillingmor!
Andromeda Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Gratulerer! Jeg fikk tvillinger i 2004 to jenter. I begynnelsen var de ganske like, men nå er de kjempeulike. De på sykehuset sa at det er lett å se om de er to eller eneggede, fordi de eneggede er utseendemessig like. Ikke vet jeg, men det stemte veldig bra på mine. Mine er altså toeggede, den ene har kjempemye krøller, og den andre ikke i det hele tatt. Kanskje vi bare har hatt flaks......
Hennika Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Modetzy; det stemmer nok ikke allltid ;-) Jentene våre var antatt eneggede gjennom svangerskapet, men da de ble født var de svært ulike. "Alle" på sykehuset mente bestemt at de måtte være toeggede, med unntak av en pleier som sa de godt kunne vokse seg likere etter at fødselshevelsene var borte. Likere ble de, og vi valgte å dna-teste for å være sikre. Ungene våre viste seg å være eneggede.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Hei! Man kan se om de er eneggede for da er det bare ei morkake har jeg lært Hilsen enegget tvilling som er ganske ulik tvillingen sin....
Hennika Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Til anonym over: 1/3 av eneggede tvillinger har faktisk hver sin morkake.
Hemi Skrevet 29. juni 2006 #7 Skrevet 29. juni 2006 Jeg fikk tvillinger nov 05. Jeg hadde 2 morkaker og legen sa at det behøvde ikke å være toeggede for det. Kunne like gjerne være eneggede. Han sa også at en måte å se om det er eneggede er at bare de aller nærmeste ser forskjell. Mine er nok toeggede for de er veldig forskjellige både utseende og oppførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå