Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Skal reise til Tunisia i slutten av juni med vår da 11 mnd+ gamle sønn. Lurer på hva jeg skal være forsiktig med å gi han av mat. Vanligvis spiser han grøt, brødskive og vår middag (har hittil ikke vært glad i glass-middagene), han får også pupp når han vil. Han liker veldig godt å spise av det vi spiser, vil derfor vite hva det er vi må være forsiktige med å gi han. Noen råd og erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Når vi var i syden (Spania) Tok vi med all mat lillegutt på da 8 mnd skulle ha. Ble anbefalt det av HS. Mn vet liksom ikke helt hva som er i all mat der nede og det er en helt annen bakterieflora der!! Kjeldelig hvis ferien blir ødelagt av sykt barn!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Annbefaler deg å ta med det meste . Prøv noen forskjellige middagsglass/merker+ grøt før dere reiser.Så kan jo barna spise brød og pommesfrites f.eks. Ikke spis kalde sauser, uskrellt frukt og grønnsaker. ikke is uten papir og isbiter Kjøp desinfiseringsspray å ta med. Vask hendene og spray før måltid( og etter håndtering av pengene, de er skitne), så sparer du deg for mange bakterier. Du kan ta med yogurt/biola som er fin til å stabilisere magen med. God ferie.
mamma i sør Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Tror jeg ville ha tatt med all mat til Tunisia. Ikke for å uroe deg men flere fra min familie har blitt matforgifta der nede(dem var ikke på samme turene). Unngå ialle fall rå grønnsaker, uskrella frukt , buffeter,isbiter, mat som har stått lenge. Hvet også at pengene der nede er veldig skitne. Ikke putt penger i buksene eller lign.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Vi har hatt med mat på våre tre turer til Thailand. Se her du; www.piczo.com/barnithailand Her er tips til turen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå