Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Kjæresten min får seg mest sannsynlig jobb i Oslo fra høsten av.. Jeg og snuppa skal fortsette å bo i Trondheim, pga dagmamma&skole. Kan jeg da regne med som alenemor og få de stønadene man har rett på? Pappaen hennes kommer hjem i alle fall annenhver helg...og vi er fortsatt sammen. Men det er jo jeg som har henne hver dag ellers...og betaler alle tingene hun får (mat,klær ++) Har hørt så mange forskjellige ting om dette. Og at det kommer helt an på hvilken saksbehandler man får...høres jo helt vilt ut?! Noen med en slik erfaring? På forhånd takk =) Anonym
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Desverre, så lenge dere er sammen får du ingenting ekstra. Prøvde på den selv, men måtte klare oss uten..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Hvis han får seg jobb hvorfor skal han da ikke betale for barnet sitt? Hvis du sier du er alenemor kan han ikke overnatte hos deg og han må betale barnebidrag.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 nei da er jeg å alenemamma da.. han er aldri hjem..jobber hele tiden... hadde det vært så lett så..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 lurer bare på hva for et forhold du lever i hvis du stort sett betaler alt? c",) ...og nei, du er jo strengt tatt ikke alenemor - dere er jo fortsatt to, sammen, om det.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Jeg er fullstendig klar over alt dette. Jeg lurte bare på om noen hadde noe erfaring med dette. Ei jeg kjenner er sammen med faren bare at de bor ikke sammen. Og hun er registrert som alenemor. Det er oxo ei til som er ei bekjent av meg... Synes dette høres ganske rart ut... Slik som det har vært nå så har jeg fått barnetrygda inn på min konto, og det har vært nok til det hun har trengt... Men selvfølgelig kommer han til å hjelpe til å betale for henne. Det er jo en selvfølge. Jeg bare lurte =) HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Jeg lever i et helt normalt forhold. Der pappaen studerer og jeg er ute i permisjon fra vgs. Jeg får barnetrygda inn på min konto, derfor har jeg betalt alt hun har trengt. Vi har vært heldige å fått masse i gaver l.o... Takk for svar! HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Jeg bare lurte på dette siden han kommer til å måtte flytte til Oslo om han får seg jobb der. Men jeg forstår at det ikke er så lett å få innvilget en slik søknad... Skikkelig råttent at folka på trygdekontorene forskjellsbehandler folk slikt.... Takk for at du gidda å svare =) HI
Drangelina Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Jeg studerer et sted og pappaen til Gull jobber et annet sted. Trygdekontoret vet at vi er kjærester, men jeg har allikevel krav på støtte. Det er en liste med kriterier du må oppfylle: http://www.trygdeetaten.no/generelt/skjema/blanketter/IA_15-0701bm01-2003.pdf
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 Kult-.. Jeg skal studere i trondheim og han får jobb i Oslo... Da har jeg jo faktisk rett på noe da... =)
d",)~^~^~ Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Så lenge du og pappa`n har hver sin folkeregistrert adresse så vil jeg anta at du kvalifiserer til å få stønader som aleneforsørger. Pappa`n må betale barnebidrag. Noen jeg kjenner hadde hver sin adresse, men han overnatta så og si alltid hos mor og barn. Mener de sa at han sov et annet sted hver 14 .dag, for reglene var visst sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå