Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Kjæresten min får seg mest sannsynlig jobb i Oslo fra høsten av.. Jeg og snuppa skal fortsette å bo i Trondheim, pga dagmamma&skole. Kan jeg da regne med som alenemor og få de stønadene man har rett på? Pappaen hennes kommer hjem i alle fall annenhver helg...og vi er fortsatt sammen. Men det er jo jeg som har henne hver dag ellers...og betaler alle tingene hun får (mat,klær ++) Har hørt så mange forskjellige ting om dette. Og at det kommer helt an på hvilken saksbehandler man får...høres jo helt vilt ut?! Noen med en slik erfaring? På forhånd takk =)
espi Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Du har nok ikke krav på stønader som alenemor nei, med mindre du lyver på trygdekontoret og sier at han har flyttet fra deg og barnet. Bare av rein nyskjerrighet; Du sier at du kommer til å betale alt av mat, klær osv?? Hva skal han bruke lønna si på da om han ikke skal forsørge familien sin?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Hvis vi hadde kommet i den situasjonen at jeg hadde fått innvilget den søknaden om å være registrert som alenemor så hadde han vært med å betalt for henne. Dvs farsbidrag... Men vi har ikke tenkt å søke om dette. Jeg bare spurte av ren nysgjerrighet for å høre om det var noen som hadde hørt eler hadde noen erfaring med dette. Kjenner ei og vet om enda ei somhar fått innvilget dette selvom de er sammen med barnets far....Dealene er bare det at de ikke bor sammen.. Takk for at du svarte =) HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Har dere adresse registrert vær for dere, vil det si at dere bor vær for dere og du kan søke på bidrag som aleneforsørger.. opp til deg om du vil si at dere er sammen eller ikke.. Skal dere likevell bo fra hverandre, hadde nå værtfall jeg søkt!
♡ [email protected]♡ Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Søk du bedre søke å få nei enn ikke å søke å kunne fått ja=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå