Gå til innhold

Hva synes dere om Alexandra og Anastasia ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Navnene er fine men veldig tunge. Liker dem godt, har bare gode assosiasjoner egentlig. Men det blir store navn på små barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Alexandra. Har ingen assosiasjoner til det navnet, men med Anastasia tenker jeg på "I`m outta love..." Anastasia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra er ganske fint, likte litt tunge navn når jeg var yngre. Ikke så glad i dem nå. Anastasia høres litt flåsete ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg assosierer det med disney og dokker....Koselig navn for barn, mindre koselig når de blir voksne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes nok de er litt voldsomme egentlig... Veldig flotte navn,men litt tunge til oss "vanlige" mennesker kanskje.. vet ikke, det er jo smak å behag, men skal jeg velsge så synes jeg alexandra er finest1 anastacia minner meg om en tegneseriefigur eller sefølgelig hun derre popstjerna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uuuupsss: Det innlegget ble ikke fullstendig, da!

 

Min ærlige mening er den som står i innlegget over, men samtidig så er det dette med smaken og baken! Ville ikke ramlet meg inn å sagt noe om et barns navn som jeg f.eks. fikk som elev i skolen eller noe. Jeg kan tenke og mene hva jeg vil, men jeg respekterer samtidig foreldrenes valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min skulle egentlig hete Alexandra, helt til jeg fant ut at eksen hans heter det, så da ble det Sandra istedet. Hun er nå 8, og jeg liker det fortsatt.

 

Anastasia minner meg om Russland, så... nei.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra syns jeg er veldig fint. Assosierer det vel egentlig ikke med noe...kanskje litt kongelig?

Anastasia assosierer jeg bare med hun syngedama...og hun er grusom...dessuten syns jeg det navnet er veldig "tungt" og "oppstyltet"...liker det ikke i det hele tatt desverre:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Navnet Alexandra er helt fint..Jeg heter selv Alexandra og er fult fornøyd med navnet mitt. Navnet har også betydning som er "Folkenes beskyter" Navnet har på en måte makt og er veldig tøft. Så jeg syns ikke at du Kakao@ fjols skal drive å si at navnet mitt er fjollete..:@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Alexandra:

koselig navn sol minner meg om tvillingsøstrene Mia og Alexandra 

minner meg og om prinsesse Ingrid Alexandra 

Anastasia:

ingen spesielle assosiasjoner

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...