Galskapens overhode Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 .. nå skal han ha jenta for første gang alene i midten av juni.. Kjente det som et knivstikk i magen at han plutselig ville ha henne, selv om jeg vet at det er best for henne å ha en pappa som er til stede.. Han har hele tiden sagt at dette skulle skje når hun ble eldre.. Regnet med rundt skiolealder nesten jeg... Hun vet hvem han er.. Kaller ham pappa.. han så henne for første gang da hun var 18 mndr gml.. Sett henne sporadisk noen timer siden den gang.. Jeg mente det var best at de tilbringer noen timer sammen helga før, slik at jeg rekker å forberede henne.. Kanskje la dem dra ut en tur alene.. Inn til byen, en park eller noe.. Ble plustelig skummelt dette..
Tråle i Trøbbel Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Hei! Så flott at han endelig viser interesse for jenta si (selv om det etter min mening tok lag tid)! At han vil ha henne alene er jo også flott...men hun må da få tid til å bli kjent med ham først...Jeg mener de burde tilbringe noen timer sammen før hun skal til far (jeg forstår det slik at det her er snakk om helgesamvær med overnatting?). Hun bør jo være trygg på far før hun skal være sammen med ham over lengre tid. Kan han ikke begynne nå da...begynne i det små med noen timer i uken...for så å la samværet vare lengre etterhvert?
Gjest Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Det kan godt hende hun klarer dette fint, selv uten forberedelser. For ikke så lenge siden passet jeg en jente. Hun var 3 år gammel og jeg hadde aldri sett henne før. Da var det inn med henne og foreldrene var her i 10 min, så gikk de. Hun stortrivdes og det hele var veldig vellykket. Jeg passet henne i nesten et døgn. Dette er en jente som er veldig tillitsfull til alt og alle. Det varierer jo fra person til person hvordan dette vil gå, men i det store og det hele, er det som regel best å forberede ungene litt. Har du prøvd å forklare det for pappaen?
Galskapens overhode Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. mai 2006 Her er det snakk om overnatting fredag-søndag. Pga av mine studier er hun allerede hos besteforeldrene sine 3 netter pr mnd. (Klart å unngå dette de siste 3 mnd) Men når hun er borte disse nettene får hun litt problemer med den omstillingen og gå inn i en periode med spisenekt og store soveproblemer. (Forklart dette for pappaen) Den verste perioden vi hadde var eksamenstiden min før jul nå.. HUn gikk ned 2 kg på 1 mnd.. og var våken mange timer hver natt.. Siden hun reagerer slik skal han ha henne først nå jeg er ferdig med siste eksamen, i tilfelle alle rutiner ødelegges igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Tør jeg spørre hvordan du klarer la han få ha henne så lenge? Han virker som en stoooor fjols!!!
Galskapens overhode Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2006 Jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve dette.. Gruer meg så det gjør vondt i magen. Han og moren (som var på snarvisitt fra tromsø) kom innom i 2 time ri går kveld, og vesla IGNORERTE faren sin helt.. Han fikk ikke røre henen en gang.. og ikke ville hun si hadet.. Spent på hvordan dette blir jeg.. godt det er etter min siste eksamen..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Jeg tror jeg ville brukt litt mer tid på å la de bli kjent med hverandre først. Det virker jo som hun reagere på forandringer i rutinene. Ta kontakt med familerådgivningen og hør med de hva du skal gjøre. Han kan ikke bare komme å forlange å ha henne ei hel helg, når hun knapt kjenner han. Det kan bli veldig skremmende for henne.Jeg hadde ikke tillatt det, men hadde stått på at han fikk komme regelmessig å bli kjent med henne først. Jeg hadde og tatt kontakt med familierådgivningen vist barnefar ikke klarer å forstå dette. Han må jo sette hennes behov først. Og at han skal ha henne ei hel helg nå, tror ikke jeg er til hennes beste. Jenta mi som har jevnlig kontakt med pappaen sin, skal nå gradvis begynne å være hos han hele helger. Nå er hun der ei natt hver uke, vi skal over til hel helg, annen hver helg. Håper dere finner en løsning som er til det beste for jenta deres..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå