Gå til innhold

Lån i banken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan få lån i banken til å kjøpe bolig når man er aleneforsørger med overgangstønad, farsbidrag, barnetrygd osv å leve for? Leier en bolig idag til 7000 kr i måneden og har nå muligheten til å kjøpe denne boligen. Hvis jeg får lån med 5 års avdragsfritt så vil det faktisk bli mindre per måned for meg å betale! Men så spørs det da om banken er villig... Noen som vet eller har fått innvilget boliglån som aleneforsørger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke banken vi hjelpe, så kan evt kommunen hjelpe med et kommunalt lån fra Husbanken. Sjekk med dem også, du:-))

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har samme inntekt som deg men i husbanken slo de hånden av meg mens i banken var det greit så lenge jeg hadde kausjonist å det hadde jeg :)

Skrevet

Jeg fikk heller ikke i Husbanken. Avslaget begrunnet de med at jeg ikke er "varig trygda"! Gikk bedre i banken da. Har nettopp kjøpt leilighet med lån fra Nordea. Har kausjonist for noe av lånebeløpet.

Skrevet

Jeg har samme inntekt som deg - får ikke lån noe sted... har prøvd husbanken og flere banker. Har m mamma som medsøker, men likevel går det ikke.

DnbNor kunne tilby meg 900.000,- men det får jeg ingenting for, så det er bare å droppe.

Skrevet

Jeg får lån i banken med pappa som kausjonist. Uten han hadde jeg ikke fått noe. Så rart at du ikke får Mokka. Moren din har vel noe i formue ikke sant?

Skrevet

Mamma har noe formue, men mesteparten står vel antakelig på mannen hennes tror jeg, eller de har det sammen, ikke helt sikker.

Hun blir vel ikke stående som kausjonist, men medsøker, eller om det går for det samme? Hmm,..

Hvor mye lån får du Charlie? Og hvilken bank?

Syns det er helt idiotisk at det skal være så vanskelig, jeg har da nok inn i mnd til å klare et ganske stort lån, syns de burde regne alle stønadene som inntekt!!!

Skrevet

Ok tror det er sånn at kausjonist må ha noe i formue.

Lånet kommer til å stå i mitt navn men med pappa som kausjonist. Tror ikke det er det samme som medsøker..men jeg vet ikke sikkert...

Jeg får 1,4 i lån, men det er etter bankens råd. Altså de mener det er det høyeste jeg har mulighet til å betjene. Ellers med pappa som kausjonist kunne de gitt meg dobbelt så mye men det hadde jeg aldri greid å betjene.

Dette er i Sparebank1.

Jeg tror grunnen til at de ikke vil låne ut til folk i vår situasjon er fordi vi kan miste støndene når som helst å de er ikke en trygg inntekt.

Men så lenge moren din har formue så burde det gå greit. Eller kanskje mannen hennes har formue å sier ja til å stille sikkerhet i lånet ditt?

Skrevet

Er ikke sikker på om jeg vil at de skal stå som sikkerhet for meg... vi er mange søsken, og jeg synes det blir litt ekkelt om de hjelper meg, og ikke får mulighet til å hjelpe de andre!!!

Men har søkt diverse steder, så vi får se!! :)

Skrevet

Oki ja skjønner. Har bare en storebror jeg da. Så da har pappa mulighet til å stille for begge to. hadde vært verre om vi hadde vært flere.

Håper du får orna noe da...det er dritt å leie :(

Skrevet

Ja kjempe kjipt å leie... :( Hvertfall når vi nå må flytte! Er litt risikabelt å leie....

Skrevet

ja leste her inne at du måtte flytte 1 august.

Jeg har sagt opp leiligheten å må flytte 1 juli å jeg har ennå ikke funnet meg en leilighet. Skal jo kjøpe så tar tid å få den etter den er kjøpt å. Sjeldent man kan flytte inn 2 uker etter kontrakten er skrevet.

Så jeg må nok campe på det gamle rommet mitt hjemme en liten stund tror jeg......men håper å finne meg noe snart da.

Skrevet

Da kan du bo hjemme og spare litt penger da!!

Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...