Gå til innhold

heisann


~Valentina-Mateo&Lucia~Mamma

Anbefalte innlegg

ikke gravid enda da,men ser på navn likevell.. skal begynne prøvingen innen 2006 :) å jeg synst det er koselig å titte på navn allerede.

 

men uansett,har 2 barn fra før en jente som heter Valentina og en gutt som heter Mateo.

navn i sammen sjanger:

 

har funnet noen Latinske guttenavn:

cornelius

Dominic-gave fra gud

leon-lion

Maxim-greatest

Quade-fourth

Apollo-solgud

chase-

Natal-born at christmas

Orion

 

jente navn:

Ariel- løvinne av gud

Elvira-beautiful

 

forslag til andre jente navn og noen innspill om hva som passer til søsknene sine navn?

lykke til alle gravide damer og prøvere som titter rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fint med navn som skiller seg ut... Men unnskyld meg... Du kan jo ikke kalle barnet Quade?? Eller Chase? Natal? Orion? Apollo?

 

Hvordan er det å heter Quade i Norge? Uff... Chase? Det er jo engelsk uttale, vanskelig... Natal? Orion? Det er jo Orions belte, og en kjeks... Apollo- reisebyrå og tror det har vært en månerakett og... Maxim og da? Nei, jaja....

 

Dominic er for meg et jentenavn... Kjente en gang en jente som het det, hun var helt spansk...

 

Jaja, hvis du skal velge sære navn så håper jeg du holder deg til enten Leon eller Cornelius...

 

Ariel er jeg enig i at er et fint navn... Men så ødelegges det litt av at jeg kjenner en gutt ved det navnet. Men synes mer det er et jentenavn...

 

Elvira er jeg ingen fan av, men det går da an å hete...

 

Skjønner at du vil ha litt sære navn, men tror du virkelig det er morsomt å hete Quade? Hadde hvert fall aldri i livet jeg synes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quade er en favoritt her :) eller Orion..liker de godt..men smak og behag,mangen av de navnene folk kaller ungene sine liker ikke vi litt engang,så folk er forskjellig,sånn er det bare :P

Ariel er nydelig som jente navn og hvis neste unge blir jente heter hun nok det.

tror du folk synst det er morsomt å hete feks Åse da?sant,sånne navn synst eg det er rart folk velger til sine barn..

vi er internasjonale folk,vi lever i et internasjonalt samfunn og kommer med stor sansynlighet til å bo endel år i england.

men takk for innspill :) bekreftet bare det jeg visste,folk e forskjellige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er jo bra at vi liker forskjellige ting! Og det er en god del navn jeg synes er fine (som mange finner sære...) men det er hvert fall navn som ikke er så sære som det... Nei, jeg er glad jeg ikke heter Åse selv (og det ville jeg aldri hett) da jeg synes den type navn er forferdelige... Men jeg tror heller jeg ville hett Bård enn Quade:) Det høres nesten ut som en vampyr jo:P Men jeg håper hvert fall dere finner et vanlig navn vedsiden av da...

 

Jeg hadde helt klar byttet navn hvis jeg hadde hett Quade Orion.....Men bør jo kalle barnet ditt hva du liker, men man kan godt tenke seg om litt da... Jeg liker internasjonale navn jeg og, men synes nesten det går en grense da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Cornelius og Ariel var fine navn, resten likte jeg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,de navne er helt normale internasjonalt :)

men lykke til med navnevalget ditt da,ville ike falt meg inn å kalle ungen min for Bård :P

men det er bare smak å behag,både eg og ungene heter latinske navn eg heter Anita selv,jess,normalt i norge,men det er ikke norsk.

ungene har tileggs navn ingrin(etter oldemor)og Kørner (kørner er etter oldefaren) ,denne gangen blir det vel Anker(etter en annen oldefar).Synst nesten Kørner og Anker er vell så uvanelige som de jeg nevnte..men føre familie navn videre og alt det :)

kos dere jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ariel og Cornelius er fine navn etter min mening..

 

Tror kanskje Quade ville få mye pes med å måtte stave navnet sitt for alle som spør livet ut. Man bør også tenke på barnets ve og vel , det er tross alt de som skal bære navnet resten av livet. Er selv for litt spesielle navn, men det er grenser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo Valentina og Mateo ikke så veldig sære navn:) Må heller si at det er Kørner som skiller seg ut der da...

 

Anker er veldig uvanlig ja:) For meg er det for øvrig et etternavn, da jeg har en venninne som heter det til etternavn....

 

Mulig de er helt normale internasjonalt, men jeg har hvert fall aldri møtt på noen med et Quade navn.. Jeg har bodd flere år i England selv, og har aldri møtt på en med det navnet, eller så sære navn... Menmen....

 

Jo, hadde aldri falt meg inn å kalle ungen min for Bård heller, så det er sagt... Liker navn som skiller seg ut jeg og:) Så lenge det er navn som det går an å leve med:) og da synes jeg godt man kan gi et sært navn, men kaller man på en måte ungen Quade, så vil man kanskje ikke hete Quade Orion... Tenker at det er litt sånn vampire, alve, fantasy navn... Og det er vel ikke alltid like morsomt å hete det samme som noen i en Blade Trinity film eller noe sånt... Er ikke helt sikker på hva den filmen handler om igjen da:p men tror det er noe med vampyrer og sånt hvert fall... Da har de jo litt merkelige navn...

 

Jeg mener at du gjerne må kalle ungen din Quade hvis du vil... Men da kan du godt gi han et litt vanlig navn vedsiden av.. F.eks Victor Quade da... (Nå er jeg ingen fan av navnet Victor, men det var bare et eksempel...)

 

Men for al del, du må da kalle dem hva du vil:) Men jeg synes kanskje litt synd på barnet hvis han må hete noe så sært... For det skiller seg UTROLIG ut.. kanskje litt for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ariel og Elvira er kjempefine jentenavn (vet forresten om en gutt som heter Ariel), men av guttenavnene dine likte jeg kun Cornelius og til nød Leon. Apollo blir litt vel reisebyrå spør du meg... ;)

 

Er Anita et latinsk navn? Trodde det var et spansk kjælenavn for "lille Anna", slik Evita betyr "lille Eva", Marita "lille Maria" og Rosita "lille Rose".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..nemmen det var jo gøy da :)

vampyrer å fantacy å sånn er interesante temaer :)

hadde digget å heter et alvisk navn eller noe i den duren selv jeg da..

men har ikke snakket om å kalle ungen vår for Quande orion,sa bare att de 2 navnene var favoritter ;)

blir sikkert bare 1 navn på neste unge..men kan håpe det blir en jente da,så bir det Ariel,hvis ikke blir det Quade,Orion,Justin,Chase...

lykke til med navnevalget damer :D

 

fin sommer til dere alle,gøy med innspill..

ble nok ikke klokere annet enn att smaken i det vide land er så forkjellig som jeg trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...