Gå til innhold

Er ettåringene deres flinke til å tegne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på om jenta mi er tidlig ute. Hun har vært veldig opptatt av å tegne siden før hun ble ett år. Hun har har hatt riktig grep hele tiden, og da hun var 1 1/2 begynte hun å tegne forskjellige figurer (f.eks "kanelsnurrer"..hehe)

Idag fikk jeg nesten sjokk. Jeg tegnet et fjes med øyne, nese og munn. Da hun fikk pennen, tegnet hun hår på hodet, og et øre på hver side. Har sett hun har tegnet ansikslignende figurer før og. Er hun tidlig ute? Stolt er jeg iallefall. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det vil jeg tro! Høres jo kjempeflink ut, jenten din. Tobias er mest opptatt av å spise på fargestiftene han....men han tegner litt inni mellom. Tror kanskje det har veldig mye med interesse å gjøre, hva de er tidlig ute med/flinke til også.

Skrevet

Hun høres ut som hun er veldig tidlig ute i forhold til tegning!!!!

Har ikke hørt mange på den alderen som har fått "form"på tegningene sine...Det blir mest kruseduller:-)

Kanskje du har en liten kunstnerspire?

Skrevet

Vår jente er også halvannet år. Begge foreldrene hennes er kunstnere - men ikke om hun tegner så bevisst, nei! (Men det er en liten stund siden hun tegnet sist. Kanskje vi skulle prøve igjen og se hva som skjer?)

Skrevet

Jeg har to tanter (en på hver side) som er utrolig flinke malere/tegnere, så hun har kanskje fått noe derfra. Blir spennende å se uviklingen! :o)

Skrevet

Hva slags fargestifter er det barna deres bruker når de tegner? Finnes det noen spesielle for så små, som er trygge å bruke selv om de spises litt på?

Skrevet

Snuppene våre er vel på samme alder, og her tegnes det bare klussing...!

Skrevet

Hun bruker noen tykke fargeblyanter, og fettfargestifter. Det skal stå utenpå pakken at de er giftfrie. Da er det ikke farlig at de tygges litt på.

Skrevet

Etter det jeg har sett, tegner de fleste barn bare kluss før de blir 2-3år. Jenta mi sitter faktisk og konsentrerer seg om å lage figurer, prikker, rundinger o.l. Også synger hun litt samtidig. hehe. Gøy å se på.

Skrevet

Så gøy.

Lillegutt her på 21mnd tegner bare tull, han syns egentlig ikke det er så gøy. Jeg er veldig glad i å tegne da så jeg håper han liker det etterhvert.

Hun høres ihvertfall veldig flink ut (-:

Skrevet

Ja, det er veldig tidlig. I følge de fleste teoretikere innenfor formingsfaget (eks. Arne Trageton) varer rablestadiet frem til 2-3 års alder. Det er så klart individuelt hvordan man utvikler seg i de ulike stadiene, men å tegne ansikt i en alder av 1,5 er ganske avansert! Selv om det kan være herming fra hun har sett andre eller om hun har hentet ut slik abstrahering av menneskeansiktet av eget hode. Uansett er det uvanlig tidlig. Hilsen en for anledningen anonym førskolelærer.

Skrevet

Det var tidlig det:)

Min har aldri tegnet ,han er 12 mnd,kanskje på tide å prøve hehe

Han på 4 synes det er artig å tegne og male:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...