Gå til innhold

Den store bryllupsmusikktråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom med gode forslag til sanger som kan lastes ned og spilles av til litt utpå kvelden for de av oss som ikke skal ha band! Her bør vi ha en blanding av romantiske låter, valser, swingmusikk, uptempo, allsang osv. :-)

Mine tips:

Simply Red: If you don't know me by now (den er i valstakt, kan brukes til bryllupsvalsen)

Elton John: The one

Marit Larsen: Under the surface

Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med alle Dirty Dancing låtene? De er fine de!

Skrevet

Hei!

"you are so beautiful to me" - synges av bl.a Joe Cocker, men finnes i andre versjoner også - den er veldig fin.

Leste i KK (tror jeg) om en cd som heter " den beste dansemusikken". Der tror jeg det er en hel haug med forskjellige saker som vil tilfredsstille alle ben!

Har selv kjøpt musikken fra den dansefilmen med Richard Gere og JLO - den er veldig fin! Masse bra rytmer og greier der!!

Tror også det er gitt ut en cd med sanger fra tv-serien "hjartet på rette staden" - der er det sikkert masse 60-tallsmusikk som mange liker å danse etter.

Må bare nevne en liten sak om den Simply red sangen;

se på teksten:

"To break up our happy home

Don't get so excited

When I come home

A little late at night

Cos we only act like children

When we argue fuss and fight

It should be so easy to do

Just get yourself together

Or we might as well say goodbye

What good is a love affair

When you can't see eye to eye"

Er ikke så mange som hører nøye etter teksten, men for meg så oser ikke dette romantikk.. Men kan jo hende at dette er deres sang, så vil ikke ødelegge altså..

Skrevet

godt at noen andre endelig sa det jeg har tenkt om den sangen...For meg virker det ikke akkurat som er nygift-elsker-deg-for-alltid sang! Da kan man liksågodt ta Queens "Anotherone bites the dust" eller noe:)

Skrevet

Oi! Dette var jeg da ikke klar over! Trodde at det liksom var "Nå kjenner vi hverandre så godt, atte!" Godt dere sier ifra :-) Det er ikke sangen vår nei, men vår er litt trist den og, så det nytter ikke å ha den.

Skrevet

He he, skjer titt og ofte det der :-)

Har et vennepar som ofte synger i bryllup, og det er mange som ikke tenker over teksten i den sangen de har valgt.

De synes bare det er en fin sang, liksom.

Skrevet

Tror det viktigste når det gjelder akkurat brudevalsen er at man finner en sang som begge liker og som betyr noe ekstra for de. Det kan jo hende at teksten ikke da er "tårene renner - åååå så romantisk", men at den er viktig for paret selv. Det kan jo hende at "anyone bites the dust" ble spilt mens du så inn i din kjæres øyne for første gang eller noe sånt?!?

Jeg leter nå og forsøker å finne en pen vals - ender nok med å bruke noe klassisk - kanskje fra Nøtteknekkern. Vil heller ha "vår" sang rett etter og da skal vi bugge til vi ikke kan bugge noe mer til Barry White :)

Uansett så skal vi alle få det kjempemoro!

Skrevet

Masse bra musikk på Pulp Fiction-cd'en. Den skal jeg skaffe meg!!

Barbra Streisand og Brian Adams "I finally found someone" blir brudevalssangen :o)

Teksten passer ypperlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...