Gå til innhold

17. mai feiring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i over ett år, og i desember flyttet han inn til meg og mine to barn i henholdsvis 1. og 6 klasse. Han har to barn, ingen har begynt på skolen ennå. Vi har det i grunn fint sammen...

En kveld i forrige uke satt vi ute på terrassen, og da spurte han om hva jeg hadde tenkt på ang. 17. mai. Jeg fortalte at mine barn går i tog kl 12, og jeg må selvfølgelig se på dem (barnefar jobber den dagen så jeg blir alene med barna). Jeg foreslo at han kunne hente barna sine feks etter toget (da kunne de ha tid med mammaen først) slik at vi kunne spise litt god mat og feks ta med barna på tivoli etterpå.

Svaret jeg fikk, det overrasket meg litt. Han ville reise til byen og feire dagen med sine barn og sin eks-kone. Jeg har så klart full forståelse for at han ønsker å treffe barna sine på 17. mai, men at de har planlagt å se på russetoget, gå på tivoli, ut å spise sammen og deretter opp til sin kamerat med kone som de har pleid å dra til på 17. mai tidligere år - det overrasket meg litt. Jeg fortalte at jeg synes det var litt merkelig at han ikke ville feire dagen sammen med meg, at ikke vi og alle barna kunne gjøre noe hyggelig sammen, og prøve å skape en tradisjon sammen? Og hadde det ikke vært mest naturlig å invitere meg som samboer og våre barn i fellesskap til denne kameraten? Han hadde ingen forståelse for mitt synspunkt, han syntes at han og eksen burde lage en hyggelig dag sammen for barna sine.

Mulig at jeg overreagerer, og det er vel derfor jeg egentlig søker andres synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes absolutt ikke du overreagerer, det er ikke lett når man har barn på begge sider, men det er viktig å skape sin egen tradisjon, eventuelt involvere de nye parter inn i allerede lagde tradisjoner, om det lar seg gjøre.

Skjønner godt at du blir lei deg når han,uten å ha snakket med deg, har lagt planer for hele dagen sammen med sin eks.

Her er det bare han som har barn, så det ble naturlig at jeg skal være sammen med eksfamilien hans på dagen, i år er barna hos sin mor, sa da er vi sammen med de på dagen, så har jeg og samboeren kvelden for oss selv. Neste år har vi en liten baby i tillegg, så da må vi også begynne å lage være egne tradisjoner,i samråd med de allerede involverte, det fungerer heldigvis kjempebra med eksen, barna og meg, ja til og med med hennes familie,så dette løser seg nok.

Håper det gjør det for deg også,ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er godt å høre at andre får det til å fungere på dager som 17. mai. Vi snakket sammen i dag, og jeg spurte om ting hadde vært anderledes dersom jeg hadde vært gravid (aborterte nylig). Det mente han, at hvis jeg var gravid så ville han være sammen med meg og alle barna på 17. mai. Men hva er forskjellen??? Vi lever jo som en familie nå, og burde vi ikke da oppføre oss som en familie selv om det er 17. mai??

Jeg foreslo til og med å be eksen hans hit 17. mai, eventuelt at vi møttes i byen alle sammen, men NEI, det var i hvertfall ikke eksen hans interessert i! Så da skjønner jeg ikke argumentet hans: at de er sammen for barnas skyld. Våre barn går nemlig kjempefint sammen, og trives veldig godt sammen. Resultatet kan faktisk bli at vi møtes tilfeldig på tivoli fordi det bare er ett tivoli her hvor vi bor, og da kommer mine barn selvfølgelig til å gå bort til samboeren min (deres stefar), og hva skjer da?? Skal han jage dem bort, eller skal eksen hans jage dem bort??

Nei, dette blir for dumt for meg, og jeg er så oppgitt over at vi ikke klarer å møtes på halvveien engang! Blir så lei meg jeg...

Skrevet

Når eksen hans viser en så barnselig side av seg, er det det tydelig at hun tenker mer på seg selv enn barna. Vet ikke helt hva jeg skal si, men du må ikke gi deg på at han skal være sammen med deg, og ikke med eksen. Dette regner jeg med er hennes år, så da får dere kose dere ekstra med barna neste år.Mange par med barn som har gått fra hverandre må jo gjøre det på den måten, og når hun gjør seg så vrang ser det ut til at dere også må gå under den kategorien, om ikke denne dumme eksdama kommer på bedre tanker...som det å tenke litt mer på barna enn seg selv.

Skrevet

Tenkte på deg i går, hvordan ble det med feiringen?

Skrevet

Det der synes jeg hørtes ordentlig merkelig ut.. Hvis han har vanlig samværsordning med eksen så bør han jo feire 17. mai med ungene SINE og DEG de 17. mai'ene HAN har samvær - de 17. mai'ene han IKKE har samvær kan han jo enten la dem feire hos moren sin, eller at dere kan treffes ALLE SAMMEN et sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...