Gå til innhold

Mammadalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vesla på 2 1/2 mnd er blitt så utroligt sutrete i det siste, og nekter å la noen andre enn meg holde henne. Hun begynner å grine helt hysterisk når andre holder henne, og alle rundt sier " uff hun har vondt stakker". Men i det sekundet jeg får henne i armene mine, slutter hun tvert å grine og begynner å smile.

Noen som har noen råd for å slutt på dette?

For slik det er nå, får ikke engang stakkers pappaen hennes holde engang :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var min lille gullunge også, helt til han var 3 måneder.

Pappaen var kjempesjalu! Men det gikk over av seg selv. Vi gjorde ingenting for å få slutt på det, men regnet med at han nok ble mer eventyrlysten og sosial når han ble litt større. Og det ble han altså. :-)

Skrevet

Hehe, er bra det ikke bare er her det er slik.... Har fått så masse kritikk fra andre da de mener jeg skjemmer henne bort og derfor hun ikke vil til andre :)

Da lar jeg henne bare være "mammadalt" med god sammvittighet.

takk for raskt svar :))

Skrevet

Sånn var det hos oss også, men gi det litt tid så begynner babyen og kjenne igjen pappa også...

Babyen kjenner jo igjen deg på lukta og det er deg den ser mest i løpe av dagen..

Adriana gråt så fort hun så pappa, men nå er hun 5 mnd og bare gliser av pappa:)

Skrevet

Vet nøyaktig hvordan du har det. Når jenta mi var 3 mnd var hun redd alle. Helsesøster, mormor, pappan. Alle!! Kun jeg var bra nok!! Hun kunne gråte hysterisk, men når jeg fikk henne i armene mine så kom smilet fram igjen. Så lenge hun var i fanget mitt så kunne hun "prate" med andre. Veldig frustrerende for pappaen og meg!

Nå er hun 5 mnd og kan si at det har nettopp begynt å gå over. Pappaen får lov å holde henne av og til nå, men under legging får han ikke nærme seg. Det blir hysterisk gråt hvis han prøver å legge henne. Skjønner ingenting :( Hun kan være i fanget til andre nå, men kan begynne å gråte hvis hun ikke ser meg eller jeg er i nærheten. Skikkelig mammadalt med andre ord! Men heldigvis begynt å gå over nå.

Vet ikke hva man kan gjøre jeg. Hun vil jo være der hun føler seg tryggest, og er det hos meg så skal hun få være der. Så føler hun seg trygg samtidig som hun kan utforske og finne ut at andre mennesker er snille også..hehe.

Helsesøster sa det var tidlig at de ble redde rundt den alderen, men det kan forekomme. Egentlig så er det rundt 5 mnd hun skulle begynt å bli redd, for det er jo normalt at de blir skeptisk til andre i en periode.

Håper det går over for oss begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...