Gå til innhold

Lite spark?


Nicke78

Anbefalte innlegg

Gjennom hele svangerskapet mitt har jeg følt at babyen har sparket så lite. Mange forteller om ville tilstander inni magen, men det har ikke jeg merket noe til. Alt har vært bra på alle kontroller, så jeg vet ikke om det bare er jeg som er hysterisk og engstelig. Er det flere som føler som meg...? Har og hørt at det er enorme forskjeller fra baby til baby, de som er forholdsvis rolig inni magen blir rolig når de blir født, og motsatt hvis de er veldig aktive. Så jeg prøver å slå meg til ro med den tanken, og ikke engste meg så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på samme måte, min baby er også veldig rolig. Alle kontroller viser at barnet har det bra.

Men vær obs på at du skal kjenne babyn hver dag. Hvis ikke så kontakt føden eller legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også veldig rolig, syns jeg da, i forhold til hva andre forteller. Merker liv hver dag ja, men det er ikke karatespark, for å si det sånn :)

 

Hvordan reagerer den på når drikker/spiser (noe søtt) dytter på den og sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... jeg har en datter på snart 8 år hun var kjempe rolig i magen det var sånn att jeg mått "dytte" litt i magen slik att jeg fikk litt respons. Og hun var kjempe rolig og snill når hun kom til verden:):) Har no tvillinger i magen og denne gangen,og no er det så masse liv att jeg lurer på om de er spidi consales når de kommer ut.. HIHI må bare vente og se... Så det er helt normalt og ikke kjenne så masse liv,, men de ser vi skal kjenne vertfall 3 ganger om dagen...

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan:)

Nei eg trur ikkje att du treng å bekymre deg...så lenge du kjenner liv og alt er tilsynelatande bra...så ska kje du være redd. Det som er skummelt er att det er så lett å sammenligne sitt eiget svangerskap me andres.... alle er ulike og det er babyene oxo;)

Eg går sjølv med nr 2, og denne babyen e mykje roligare enn den første eg gjekk med. Det har med personligheiten til bebissen, trur eg..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er også veeeeeldig rolig!!! det er jaggu ikke få dager jeg har vært bekymret.. Ikke hjelper det å drikke noe kaldt eller søtt heller om hun er rolig... Rar er hun!! :-)

 

MEN alt tyder på at hun har det bra, så da håper jeg det!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10juli-jenta:

så godt å høre at det er flere babyer som er sånn, var litt redd at min er litt "unormal". :) Min reagerer også sjelden på søtt/kaldt, heller ikke når jeg dytter på magen. Da blir det hvertfall rolig... Merkelig baby jeg har syns jeg selv. Men merker ofte liv ellers, så liv er det :) Håper det stemmer det folk sier: rolig i magen, rolig utenfor, selv om jeg har hørt det motsatte også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor i dag..Fikk prata litt, veldig betryggende. Men for sikkerhetsskyld ble jeg sendt rett på sykehuset på kontroll. Lå i 1 time å hørte på hjertlyd og fulgte med aktiviteten der inne, med bånd rundt magen. Også ultralyd etter det. Ble virkelig mer rolig. Alt var normalt, heldigvis. Men lege og jordmor tror en av grunnen til at jeg kjenne så lite liv er at morkaka ligg på yttervegg. Altså mot navelen, og da blir bevegelsene svakere.. Også sa de at jeg nok bare måtte slå meg til ro med at jeg ikke kjenner så mye bevegelse. Må finne mitt eget mønster for det liv jeg kjenner, også for jeg heller ta kontakt igjen hvis det mønsteret forandrer seg mye.

Men det er godt å få litt ekspert hjelp og ekspertise. Nå skal jeg bare nyte mine siste 10 uke..

 

Takk for alle sine erfaringer.. Bra vi er flere som har det likedan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...