Gå til innhold

Vi står fast!


Gjest

Anbefalte innlegg

 

Jeg og samboer har fått verdens nydeligste lille jente for to uker siden, men har enda ikke klart å bli enige om navn!

 

Han holder en knapp på Hedvig, mens jeg heier på Ellinor. Andre alternativer er Hedda, Ebba og Tora.

 

Hva er deres assosiasjoner til disse navnene? For meg er det viktig at navnet ikke oppleves som en belasting på noe vis, er litt skaptisk til Hedvig av den grunn... Men så syns jeg samtidig navnet er utrolig fint, så jeg er litt delt... Tanker mottas med takk!!

 

..og kanskje et og annet forslag også..? Vi står som sagt bom fast :-) Sambo har til og med foreslått å ha Yatziturnering om navnet! Jeg er vel ikke heeelt innstilt på det, nei...Hehe :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns Hedvig er et fint navn, jeg. Gikk på skole med ei som heter det, og hun var søt og grei så ingen negative assosiasjoner der. Ellinor likte jeg ikke så godt, tenker på en litt eldre dame egentlig...

Hedda likte jeg best av de navnene du nevner - kjempefint:o)

Ebba likte jeg ikke i det hele tatt - syns ikke det høres ut som et "ordentlig" navn....likte heller ikke Tora så godt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med prinsessen!

Vi fikk prinsesse nr 2 den 21. april. Vi har valgt navnet Noor. Folk reagerer med at enten er det supert eller overhode ikke supert. Eller de blir litt forvirret over at det er et navn (og ja, det er et navn :)).

 

Noor er et persisk navn og betyr lys. Norge (Norway) kommer fra det persiske navnet Noor og blir lysveien etter Nordlyset.

 

Lykke til med navnevalg!

 

Mamma til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tulla!

Hedvig syns jeg er et tungt navn å si. Heller Ellinor.

Men jeg hadde nok gått for Ebba, Tora eller Hedda (i den rekkefølgen) av de navnene du nevner.

Men det viktigste er å finne et navn dere liker og ikke hva alle andre mener. (Barnet former navnet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hedvig er et flott navn! Min smak liker ikke så godt Ellinor, Hedda og Ebba, men Tora er det nestfineste...

 

Men så var det det med smaken og baken, da... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt feil av meg å komme med min mening, for jeg ser at vi har veldig forsjellig smak. Men Hedda var det eneste jeg likte, synes det passer både til lyse og mørke, rolige og livlige jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ingen av navnene er spesielt fine men Hedda og Hedvig er de jeg liker best om jeg skal foretrekke noe. Er dere inspirert av Ibsen året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedvig er kjempefint! Den type navn blir jo bare mer og mer vanlig, så hun blir neppe å skille seg særlig ut i barnehagen.

 

Og om Lykke-Maximillam, Emma-Sofie B. og Emma-Sofie K. skulle finne på å erte henne litt for navnet, så tar hun nok ikke så stor skade av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hedvig - kjempefint!

2) Hedda - fint, men litt kjedeligere enn Hedvig.

3) Ellinor - helt ok!

4) Tora - helt ok!

5) Ebba - er vel det eneste av disse navnene som evt kan bli en belastning for jenta.

 

Andre forslag:

Agnes - nydelig!

Agathe - finfint

Leonora - ikke så ulikt Ellinor, men litt "friskere"

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg held ein ørliten knapp på Ellinor framfor Hedvig, men begge er nydelege namn. Hedda er ok, Ebba liker eg ikkje så godt, men Tora er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fan av navnet Hedvig, det minner meg om en ugle av en eller annen grunn... Også litt om et etternavn... Synes det er svært lite feminint.

 

Kan heller ikke si at jeg er noen fan av navnet Ellinor heller, det synes jeg er lite pent..

 

Derimot synes jeg Ebba er et nydelig navn! Det er spesielt og på samme tid utrolig nydelig! Hedda er også et godt alternativ:) Men Ebba er finest!!

 

Tora er veldig mandig, så det liker jeg ikke så godt:)

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehe, ser den om ibsen ja.,..

Men det har bare blitt sånn av seg selv, har ikke sett noen av stykkene hans, så jeg har ikke noe forhold til navnene derfra :-)

 

Nå etter å ha hatt noen uker med snuppa synes jeg hun passer bedre og bedre til å hete Hedvig - hun er lita, brunøyd og har verdens søteste lille nisseansikt. Alternativet er Ella, men synes nesten det blir for "søtt" for henne! Vil ha et navn med tæl i :-)

 

Noen tanker, noen?

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ebba er det fineste! Tora er også fint, men nokså populært.? Ellinor er gammel dame, Hedvig er ugla til hrry potter...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...