Gå til innhold

1 fødsel; hastekeisersnitt. Hva med 2 fødsel om det blir "normal" fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her inne som har måttet ta haste-keisersnitt når fødselen har kommet langt på vei, og deretter har født barn nr 2 på vanlig måte etterpå? Jeg har født ett barn som måtte taes med haste-keisersnitt. Kom så langt som til 8 cm åpning. Da hadde det gått lang tid ( ble satt igang ) fordi jeg bla.a fikk en infeksjon. De registrerte at babyen fikk uregelmessig hjerterytme, og gutten måtte plutselig ut, i full fart. Alt gikk fint til slutt, men det ble vel dramatisk der og da. Det skal visst være lettere å føde neste barn likevel, fordi førstemann har banet vei. Noen som har vært i lignende situasjon som har lyst til å fortelle litt om 2 fødsel?? Jeg håper jo at jeg slipper å ligge like lenge som en førstegangsfødende, at det faktisk merkes godt at jeg har "nesten født" normalt en gang tidligere?

 

 

Håpefull

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det samme som deg... Haste ks første gang, men normal 2 gang....

 

Har skrevet ned fødselshistoriene mine på hjemmesiden min hvis du vil lese:

 

www.cathrine82.piczo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg endte opp i keisersnitt første gang. Vannavgang dagen før og ingen rier, ble satt på kur morgenen etterpå. Alt gikk som normalt utover dagen/ettermiddag, fikk så epedural. Da stoppet riene og jeg hadde kun 6 cm åpning. Lå i flere timer uten at noe skjedde, dermed ble det bestemt keisersnitt. Har fått en gutt til etterpå, som ble født på normal måte. Synes det å føde på normal måte var mye kjekkere. Tøfft/vondt, men mye kjekkere å få barnet opp på magen. Min mann fikk være med mer aktivt og fikk klippe navlestrengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde hastesnitt forrige gang før fødselen var i gang, og fødte på vanlig måte denne gangen (ble satt i gang nå) og var derfor som førstegangs å regne - og fødselen gikk kjempefint.

 

Å føde normalt var en fantastisk opplevelse sammenlignet med snitt i narkose... og selv om jeg var veldig pigg etter snittet - var jeg mye bedre form nå. Og så deilig å heller sy et par små rift nedentil enn alle stingene i magen!!!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom din neste fødsel også drøyer ut av ulike årsaker lar de deg ikke vente så lenge som en førstegangsfødende før de foretar et evnt nytt KS. Dette fordi arret på livmoren kan sprekke og det vil være uforsvarlig å la det drøye for lenge. Dette har både legen, jordmoren og fødeavdelingen min sagt til meg uavhengig av hverandre. Anbefaler deg å snakke med fødeavdelingen din hvis du kan, slik at du føler deg trygg og at det er skrevet ned notater i journalen din på forhånd. Selv hadde jeg nesten full fødsel 1.gang og pinte meg gjennom med 9 cm åpning i timesvis før det plutselig ble travelt og fare for surstoffmangel. Det skal IKKE skje neste gang her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...