Gå til innhold

4-åring som skal bytte barnehage


mammut

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte vår snart 4-årige datter fra en barnehage langt unna til en barnehage rett ved der vi bor. Vi tenker på enklere hverdag og at hun kan bli kjent med dem hun skal begynne på skole med. Det er jo tross alt bare to år til. Lillesøsteren har ikke fått plass i den nye bhg, men håper hun også kan få etter hvert.

 

Noen som har byttet barnehage for så store barn som kan fortelle litt? Jenta vår er ganske utadvendt og har lett for å komme inn i lek med andre: Jeg tror jo egentlig at hun klarer å finne seg nye venner. Likevel har jeg sett at hun kan skremme bort barn som er litt sjenerte. Hun er litt for framfus noen ganger.. Og hun går heller ikke alltid så godt sammen med veldig dominerende barn, for da blir det to sterke viljer mot hverandre.. Selv snakker hun alltid med alle og spør om de vil leke, og blir fort lei seg hvis ikke vil. Vi kan si at hun har mange sterke følelser, både gode og dårlige, og viser dem til enhver tid.. Ganske typisk 4 år, kanskje.

 

Så jeg er altså spent på hvordan dette vil gå! Jeg er også spent på om hun blir veldig lei seg for at lillesøster ikke skal bli med til den nye barnehagen (blir sannsynligvis igjen i den gamle inntil videre).

 

Hilsen meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann..

Er vansklig å si da alle reagerer veldig forskjellig.. Men høres ut som hun kommer til å klare seg fint.. De tilpasser seg jo som regel uansett veldig bra. Og jeg tror det er bra at e går i barnehage med noen de skal begynnepå skolen med..

Mitt barn byttet barnehage litt før 5års dagen og det gikk over all forventning.. Han har vokst utrolig mye på det og er blitt tryggere på seg selv, fått masse nye venner og i det hele tatt.. men alle er forskjellig og det kommer jo egetlig like mye an på hvordan barna som går i barnehagen fra før er.. Tror hun vil få det fint jeg.. lykke til i allefall:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

De 4 åringene som har startet i "min" barnehage, der jeg jobber, som er utadvendte slik som du beskriver din datter har taklet dette uten noen problemer.

 

Anbefaler MYE HELLER å bytte barnehage nå, slik at hun blir kjent med noen av sine fremtidige skolekamerater i den nye barnehagen, enn å vente med å bytte til skolestart.

 

Da har de rukket å bli litt mer sære enn hva 4-åringene vanligvis er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...