Gå til innhold

Hvor kjenner en spark dersom det er sete leie?


Ildfluå

Anbefalte innlegg

Er i uke 34. JM klarte ikke finne ut om det var hode eller rumpe hun kjente, men mente at det ikke var så viktig å finne ut hvilket leie barnet hadde helt enda.

Syntes dette høtes rart ut, etter hva jeg leser pleier de fleste ligge ganske stabilt fra omtrent denne tiden.

Jaja, skal tilbake om to uker, da blir det vel mer viktig.

 

Jeg lurer på om babyen kan ligge i sete, jeg kjenner spark ganske høyt?

Dere som har fått bekreftet sete, hvor kjennes sparkene?

 

Jeg kommer til å kreve KS dersom hun ligger feil, håpe at jeg kan det...

Er så lei av å alltid ha bekymringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gutten min ligger i seteleie, og jeg kjenner meste bevegelse nede... men kjenner jo bevegelse opp oxo.. men de "harde" sparkene er nede, og små dytt oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min forrige satt i sete, og kjente aldri spark over navlen, stort sett var det nedi bekkenet,,, og på den ene elelr andre siden under navlen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg kjente også spark nede.

 

Det er vanlig at man sjekker om det er seteleie i uke 36. Hvis det mistenkes da blir du sendt til UL for å få det bekreftet. De kan også snu seg etter det, men vanlig standard et som sagt i uke 36.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp på ul. Er i uke 33.

 

Jeg kjenner spark opp ved venstre side av navlen.

 

Har hørt at en lettere får ks ved 1 gangs fødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si hei og at jeg er i samme situasjon som deg :) Er nå i uke 35, men da jeg var hos jordmor for 2 uker siden så kunne hun ikke kjenne hvilken vei lillgutt lå. Jeg kjenner helt klart mest spark og romstering langt nede (men jordmor mente dette kunne være hendene også). Har egentlig mest på følelsen at han ligger på tvers..... Skal tilbake til kontroll hos legen om 1 og 1/2 uke, er spent på hva hun finner ut... Lykke til til dere andre her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første lå i sete fra ganske tidlig i svangerskapet, han fant tidlig en favoritt sittestilling selvom han turnet litt rundt. Den nye lille pjokken har veldig like bevegelser, og jeg har mye spark i venstre side. Under h pupp er det ganske rolig, og der var hodet til nr.1. Min første satt som i V, med bena opp under venstre pupp og hodet under h. Tror jeg kjente armer nedover, noen ganger ganske ubehagelig ned i underlivet (Øhmmm, litt privat der:o)).

Det kommer veldig an på HVORDAN han/hun evt sitter, men det er ikke like kraftig opp mot ribbena slik alle snakker om dersom de sitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om en uke, og min lå i sete helt til for to uker siden, da var jeg inne snudde babyn.

Jeg kjente sparkene helt oppe ved ribbebeina, sammen med hodet. Nå kjennes sparkene mer på siden og nede ved bekkenet.

Dersom du har mistanke om seteleie anbefaler jeg deg å ta kontakt med en akupunktør, de har stor sjangse for å snu babyn. Selv prøvde jeg dette ikke før i uke 36 som var et par uker for sent. De har større sjangse for å lykkes når babyn er mindre. Det var veldig mye aktivitet om kvelden, men han ville ikke snu seg.

Du får tilbud om å prøve å snu babyn dersom det er seteleie, men du trenger ikke gjøre dette om du ikke har lyst! Selve vendingen tok bare ca 10 min, men var på sykehuset i 5 timer. Det var ikke noen god opplevelse, men nå som babyn ligger rett vei er jeg glad for at jeg prøvde. Men, hadde de ikke lykkes hadde jeg vært mor nå... da hadde det blitt keisersnitt på fredag...

Nå får jeg bare vente til han er klar til å treffe oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn lå i seteleie fra 28 og fram til hun kom med keisersnitt i uke 38. Jeg kjente hele tiden sparkene rett under ribbena og deromkring på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min lå i seteleie fram til ca uke 34, og da kjente jeg bare spark nedover i lysken, blæra o.l. han snudde seg en gang mellom uke 34 og 37, for da var jeg på UL for å sjekke leie, og da lå han med hodet ned.. så det er fortsatt håp.. nå er det spark på siden bare.. aldri fått et eneste spark i ribbena, så om du ikke har det så betyr det ikke at han/hun ikke har snudd seg med hode ned.. LYkke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 og kjenner selve sparkene ca. midt på magen, venstre side. Noen ganger helt opp i ribbeina. De store bevegelsene (ikke spark) er på høyre side, hodet presses opp mot ribbeina på høyre side, småbevegelser og hikke helt nede ved bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon! Er i uke 34 nå, og babyen ligger i seteleie. Kjenner mye sparking nedover mot urinblæra og lysken (kan være ubehagelig, det liksom kiler), og også sparking mot min høyre side. Hodet kjenner jeg som en rund kule oppe ved navlen. Det beveger seg litt fra side til side, samt inn og ut. Ganske moro å kjenne på!

 

Jeg skal tilbake til jordmor i uke 36, og da skal hun sende rekvisisjon til videre undersøkelser hvis babyen fortsatt ligger i sete. Godt å høre her at den fremdeles kan finne på å snu seg!

 

Ellers er jeg stemt for keisersnitt, har ikke lyst på setefødsel siden det er første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...