Gjest Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 nai! ikke nødvendig, men jeg var veldig glad for at jeg kjøpte min altså. Praktisk og luktfritt (så lenge du ikke bruker den på varmekabler), også slipper du å gå i bosset hver eneste dag også ) (du pakker dem inn i antibakteriell plast så det går bra ja )
Lilje74 Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Er det miljøvennlig? Så her inne at noen anbefalte hundeposer isteden... mon tro om de er laget av gjennvinnbar plast... Hm... mye å finne ut av ja...
Molait Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 nei!! Men noe praktisk kan den jo være... Vi har vår fra forrige gang så bruker nok denne noe. iaf den tiden det går mange bleier i døgnet. Hadde nok ikke kjøpt ny nå dersom vi ikke hadde den gamle. Blanding av bæsj og parfyme..joa..luktfritt meg i *** hehe (ekstremt merkelig lukt dersom varmekabler ja, men rart uansett) Posene er dyre!! Hundposer er en løsning, men hundebæsjen er noe mindre enn bleia, så blir ikke de litt små?? Alt. er å bruke brødposer, bleia oppi, knyt sammen og i vanlig søppelbøtte. Uansett er det ikke såå digg med flere dager gammel bæsj i huset:) Å tømme den syntes jeg stinka uansett hvor lang tid den hadde stått.
haater husarbeid Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Jeg hadde stellebord på soverommet til gullet mitt der jeg bodde sist, så vi kjøpte den for å overleve!! Og må si; svært glad for den nå når jeg skal ha nestemann. Deilig å slippe de stinkende bleiene. Babybleiene er kanskje ikke de verste, men de bleiene etter at vi begynner å gi fast føde; et ord; blæ
Molait Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 ja noen av dem er virkelig slik "en hånd på babyn-nesa ut døra og rundt hjørnet-trekk pusten-inn igjen og jobb fort som f" hehehehe
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Hei Molait, Du burde undersøke hva som finnes på markedet, vi har nemelig en som fungerer utmerket!!! Dyrt, ja, miljøvennlig, nei (like lite som bleiene!), men den holder lukten unna. Har noen venner som er sterkt i mot bleiebøtte, sier som deg det lukter som f###, men sist vi var på besøk lånte jeg stellerommet deres, og hold på å dette i bakken da jeg åpnet søppelbøtten deres!!!!!!!
Happy Ignorant Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Hvilken bleiebøtte er det som fungerer utmerket? Hvilket merke, og hvor får du kjøpt den? Har stellebord på stua, og en bleiebøtte som lukter blanding av parfyme og dritt, kan kun brukes til tissebleier! Trenger en ny til nestemann!
Spaniella Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Jeg har hørt det er stor forskjell på de gamle og de nye generasjonene bleiebøtter. De nye skal visst være mye bedre. Jeg vil i hvert fall ha en:)
♥sjiga♥ Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 hadde ikke bleiebøtte til min første det gikk fint så lenge vi var raske til å tømme og ikke lot det stå. likevell ønsker jeg å bruke bleiebøtte nå. dette fordi jeg jobber i bhg. og har opplevd hvor praktisk det kan være. samtidig vil jeg informere om at bleiebøttene ikke heller klarer å fjerne all lukt. så de bør tømmes minst en gang om dagen de også. i begynnelsen lukter ikke barnets avføring, og da lukter det ikke noe serli uansett.
Krizi Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har vært veldig fornøyd med bleiebøtte, selv om det jo vil lukte litt uansett... Vi har derfor valgt å bruke frukt- og grønnsaksposer og andre småposer som man jo alltid får fra ulik handel, og knyter bæsjebleiene i denne før vi legger den i bleiebøtta. Tissebleier går fint uten om de ikke ligger ukesvis, da. Tømmer bøtta et par ganger i uka, og unngår på denne måten lukt og å gå ut i søpla hver gang det bæsjes. Også fint å slippe å ha bleier i vanlig søppel på badet, så ser man ikke de brukte bleiene. Nå venter jeg nr to, og har skaffet meg nok en bleiebøtte så vi kan ha på begge bad
Gjest Skrevet 11. mai 2009 #12 Skrevet 11. mai 2009 Jeg venter mitt tredje barn. Vi har ikke hatt bleiebøtte til de to andre, og kan ikke si jeg har savnet det heller...
Nr-3-i-Magen Skrevet 11. mai 2009 #13 Skrevet 11. mai 2009 Jeg syns det stinka noe helt forj***** av bleiebøtta, og lukta satte seg i plasten, så det stinka selv om den var tom. Lukter vel ikke noe bedre av en vanlig søppelbøtte, men der er det lettere å ta ut søppelposen.
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 har oimmitippee eler hva den nå heter, som man kjøper på feks barnas hus. Den er fantastisk og posene varer nesten evig. Nå har jeg en 1,5-åring som har gått på vanlig do siden hun var 10 mnd, så jeg slipper jo bæsjebleiene da. Men tissebleier kan stinke bra de og. Når hun var baby brukte vi vanlige poser i angelcare, fordi det luktet ingenting av bleiene (fullammet i 6 mnd) Når de får fast føde lukter det straks litt mer, så da brukte vi tommitippe-saken.
nr 2 i juli-09 Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Man ser ikke hvor god den er å ha før ungen begynner med fast føde. Da er den gull verdt hvis man ikke vil løpe ut i søpla hele tiden eller bo i et hus som stinker dritt. Men husk å kjøpe rett refill, den fra 0-6 mnd er ikke lukttett :-)
nandolutt Skrevet 11. mai 2009 #16 Skrevet 11. mai 2009 Vi klarte oss godt uten. Vi brukte lange hvite avfallsposer. Puttet en bleie oppi og knøt igjen. Neste bleie gikk oppi og vi knøt igjen. Det ble en lang pølse med knuter på. Slik fungerte det bra for oss. Ingen lukt, effektivt og billig.
Minaw Skrevet 11. mai 2009 #17 Skrevet 11. mai 2009 Hos oss ser vi på bleiebøtte som en nødvendighet.. Har langt å gå for å tømme søpla.. Man får jo gratis bleiebøtte på reflexbutikkene når man er gravid.. Disse er jo helt greie.. Iallefall i mine øyne.. Om man har varmekabler på gulvet, er det jo bare å sette bleiebøtta på en liten krakk, så slipper man stanken..
tjorven- nr 3 Skrevet 12. mai 2009 #18 Skrevet 12. mai 2009 har ikke hatt det til de 2 første, så blir ikke bruke penger på det nå heller. Har kort vei ut, så har aldri bærsebleie liggende inne å stinke!!!
Johan Skrevet 12. mai 2009 #19 Skrevet 12. mai 2009 Et tips til dere som har bleiebøtta på badet med varmekabler er å sette den oppå noe, f.eks sånne knotter til å ha under vaskemaskin. Da kommer bøtta opp fra varmen, og får litt lufting under, så da lukter det ikke så fort. Må jo tømmes regelmessig uansett, men vi er veldig fornøyd med bøtta vår!
25 år gammel mamma Skrevet 12. mai 2009 #20 Skrevet 12. mai 2009 Det er jo ikke nødvendig men hadde vært fint å kunne ha... Her jeg bor skal bleier kastes i mat og posene i bleiebøtte er ikke organiske,eller var ikke hvertfall!! Men hvorfor vi skal kaste dem i mat er meg helt uforståelig,siden det er da vel plast på bleiene?! Men vi gjør det da,siden det er dit de skal...
Øyboeren med to små <3 Skrevet 12. mai 2009 #21 Skrevet 12. mai 2009 har korbell-bøtta, og den er jeg veldig fornøyd med, kan også brukes på gulv med varmekabler siden den allerede har en bunn som kommer litt opp fra gulvet.
nr 2 i oktober? Skrevet 12. mai 2009 #22 Skrevet 12. mai 2009 om du bor i en bolig der du kan gå rett ut på trappa med de illeluktende bleiene er det å foretrekke... om du bor i blokk er det nok en fordel med bleiebøtte ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå