Gå til innhold

felles lån med samboer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei,trenger å vite om dette er riktig.

 

for å gjøre en lang historie kort!

jeg og samboer har felles lån både når det gjelder huslånet vårt,og et par andre smålån..vi flytter nå fra hverandre..jeg blir boende,og han skal leie..

 

kan papirene på huslånet fortsatt stå som det er?

planen er at han skal fortsatt stå på huslånet,selvom han skal flytt ut å leie seg noe annet..det eneste som blir endret,er at kun jeg betaler på huslånet,og han på det han leier.

 

vi er foreløpig nødt for å gjøre det slik,da jeg tror jeg vil få avslag fra banken,om å overtå lånet alene..

 

men de kan vel ikke si noe på den måten vi velger å gjøre det på nå?

 

de kan vel ikke nekte han å stå på det lånet vi har idag,selvom han flytter ut og får en annen adresse? håper virkeli noen kan svare meg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

......for det første er det galskap å ikke avslutte absolutt alt. Og det rammer deg.

 

Står han som eier på huset, så får han enda større del av overskuddet den dagen dere deler, selv om du har betalt i mellomtiden.

 

Står han som lånetaker så får jo han skattefordelene av dette med mindre dere forklarer dette til Ligningskontoret.

 

Hva hvis han og den nye dama hans nå eller senere skal kjøpe seg noe nytt. Tror du han da vil være ansvarlig for lånet ditt? Spesielt siden han da ikke vil få lån nr 2?

 

Og ja banken kan si nei. Nettopp fordi han har flyttet ut og ikke har lenger ansvar for panteobjektet.

 

Anbefaler deg å rusle ned i banken, forklare situasjonen, og få ordnet opp i suppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...