ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 Hun er bare 16 dager gammel, og gulper ofte og mye. MYE klesskift her i gården! Av og til er det nesten som sprutbrekninger. Har prøvd det meste- pauser under amming, raping mellom 2 bryst, la henne kun ligge ved hvert bryst i toppen 10 min. osv, men ingenting av det har funka. Hva kommer dette av egentlig? Vil det gå over av seg selv? Og finnes det i det hele tatt noen råd som kan funke?
Småbarnsmor og mormor Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Satt akkurat å tenkte jeg skuolle skrive ett innlegg om det samme. Bare det at gutten min er 3 1/2 mnd og har begynt nå i det siste. Han får mme og har fått det hele tiden, da jeg ikke hadde melk selv. Kan ikke fatte at han har mat igjen i magen 1/2 etter han har spist jeg for jeg er sikker på at alt har kommet oppigjen da.
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 er visstnok et tegn på for mye mat. det overflødige kommer opp igjen..! datteren min gulpet også syykt mye, fra 3-4 ukers alderen.. men i 3 måneders alderen sluttet hun _helt_ å gulpe.. de siste 3 månedene har hun gulpet kanskje 4 ganger..! det er en helt ny verden! så slapp av, det går nok over av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Det er bare en myte at det er det overflødige som kommer opp. Barnet gulper pga slapp lukkemuskel mellom magesekk og spiserør. Om hun får lite mat kommer det sikkert gulp da også. Og at hikke betyr at babyen er mett er også en myte. Det er sammentrekkninger i musklaturen i mellomgulvet pga irritasjon eller stimulering som fører til hikke. Ofte i forbindelse med måltider, men kan ikke brukers som et mål på om ungen er mett eller ikke. Men tilbake til gulpingen: Det fins et middel som heter Nestargel, det er et pulver man kan blande i vann og gi før hvert måltid. Det er reseptfritt. Hjelper mange, ikke alle.Fås på apotek. Lykke til:-) Og som hun over sier: det går over til slutt_--)
PMST Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 hjalp meg litt men hun her gulper nok litt mer enn de fleste..sukk..stakkars liten... hun er no 3 mnd og jeg gir henne no enfamil ar på flaske to ganger om dagen...men det er en melke erstatning..blir vel litt mer som siste utvei..prøv nestargel...den hjelper ihvertfall litt...
Gayza Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Må du gi begge bryst ved hvert måltid? Det er på slutten av måltidet den fete melka kommer. Hvordan går det hvis hun får ligge lenger på første brystet? Blir hun urolig da? Jeg hadde en gutt som var sprutgulper til han var 5-6 mnd. Roa seg litt da vi begynte med fast føde. Han ble bedre da han fikk ligge i ro på brystet og gjøre seg helt ferdig. Men litt gulping ble det alike vel. Det kommer av lite utviklet lukkemuskel. Dette er noe de skal vokse av seg, men noen sliter med slapp lukkemuskel også i voksen alder. Da blir det halsbrann.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2006 Hun spiser til hun selv stopper på hvert bryst. Nestargel er notert! Takker for svar ;p
Süsse Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Siden hun er så lita og har sprutbrekninger bør hun vel veies ofte så man ser om hun legger på seg godt nok...
fire i familien Skrevet 11. mai 2006 #9 Skrevet 11. mai 2006 Vår lille gutt gulpa ekstremt mye. Det klaska i veggen bak oss, men han vokste og la på seg likevel, så det var mest irriterende. Vi tok kontakt med fotsoneterapeut og det FUNKA !!! Han gulper fremdeles litt, men det er bare litt og helst rett etter mat, og spruten er det slutt på. Verd å prøve !!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå