Gå til innhold

Innbiller jeg meg bekkenløsning?


♫ rockesmurf og smurfejenta♥

Anbefalte innlegg

Var til legen og fortalte om graviditeten og nevnte at jeg kjente bekkenplager allerede og ville ha henvisning til bassengtrening!. Han sa at det ikke gikk ann å få plager så tidlig og at dette var nok noe annet, så på rekvisisjonen skrev han ryggplager!! dust...Er det ikke flere her inne som har kjent BL tidlig?? eller er det jeg som innbiller meg dette....Det er iallfall ikke ryggen, det sitter rundt haleben,korsben samt tendens til ømhet i symfysen...ikke akkurat samarbeidsvillig den mannen nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme opplevelsen med min lege. Hun sa at det var noe med ryggen, men jeg fikk henvisning allikevel, da hun sa det jo ikke kunne skade. Bassengterningen var kjempebra og gjorde meg godt, fysioterapeuten der mente at jeg klart hadde bekkenløsning. Leger kan være litt firkanta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme sa min lege: Det er ikke vanlig å ha bekkenløsning så tidlig...følte meg bare dum da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege mente det kanskje kunne være bekkenløsning (6 uker på vei) og henviste meg videre til manuellterapeut fordi han selv kunne for lite til å stille sikker diagnose. Manuellterapeuten skjekka meg opp mot svangerskaps-isjas og bekkenløsning (fordi symptomene kan være veldig like) og fant helt tydelig bekkenløsning.

 

Så det er altså absolutt mulig å få bekkenløsning så tidlig. Og manuellterapeuten jeg går til sa at det var vanligere enn vi tror å få det så tidlig. Men veldig mange almennleger har egentlig ikke peiling. Og ikke alle er like ærlige og inrømmer det !.....eller innser det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumme legen som sa det da!:S har selv kjent det fra ca uke 7, men har ikke turt å nevne det for legen enda for hu er så sur så hu kommer sikkert til å si noe lignende;) er 17 uker nå, og blir bare verre og verre, godt vi er fler!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt BL smerter siden uke 6, men fram til uke 14 ble jeg avfeid med at det var voksesmerter som går over..Beste rådet jeg kan gi er: Finn en annen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler også behov for en annen lege , men vet ikke hvem jeg da skal ta. Vet liksom ikke om andre om de er bedre, også synes jeg det er flaut å bytte sånn plutselig. Kanskje den nye legen tror jeg er hypokonder som ikke fikk viljen hos den gamle legen og kommer nå for å overbevise den nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rockesmurf!

For en idiot til lege. Du burde bytte, men skjønner godt at du føler det litt flaut. Kanskje det kan lønne seg å ta med alle papirer og dokumentasjon fra forrige graviditet og tiden etterpå? Der står det vel at det var bekkenløsning? Da kan de ikke tro du er hypokonder, du har jo vært hos spesialist. Både trygdekontor og leger pleier å bøye seg for spesialister... Det er jo viktig å forebygge. Burde ikke spille noen rolle om det er rygg eller bekken i forhold til trygdeytelser, man blir like invalid og det er relatert til graviditeten. Mange varianter av bekkenløsning, men det kommer jo an på legen om man får skikkelig og ikke for dyr hjelp. Slik burde det ikke være.

 

Det fine med manuellterapeuter er at du ikke trenger henvisning fra lege for å få det dekket. Du bare bestiller time og så skriver de henvisningen selv. (nytt fra en el annen dato). Selv om min manuellterapeut mente problemet som skulle løses satt i ryggen, så fikk jeg refusjon. Han sa det ikke går an å skille rygg og bekken for det er samme muskelsystem. Jeg brukte ikke henvisningen fra legen.

 

Det er sånne samvittighetsfulle jenter som deg som er utsatt vet du, hypkondere tar det nok med ro i god tid før det er fare på ferde. Ikke gjør samme feil omgjen.

 

Masse lykke til!! Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...