Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er måltidene deres (altså babyenes..hi-hi:)) fordelt utover dagen? Og hvor ofte drikker småttingene melk (mm eller mme)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost: 1 posjon grøt og 100 ml mme

Lunsj: 1/2 brødskive - 1 brødskive og 100 ml mme(drikker det han orker) og frukt.

Middag: middag + vann

Kvelds: 1 posjon grøt og 100 ml mme

Og masse vann i løpet av dagen.

Skrevet

0730: 200 ml mme

0830 i porsjon grøt

1200: 150 ml mme

1/2 glass moset gr saker eller et beger moset frukt. Ofte vil hun bare ha mme og ikke mat, men får i allefall tilbudet.

1530; 1 stk middagsglass og ca 100-125 ml saft

1845 180 ml mme og en porsjon grøt.

Drikker ca 300 ml tynn tynn saft hver dag mellom måltidene.

Skrevet

ollebolle77, hvorfor gir du saft? vet du ikke hvor skadelig det er?

Skrevet

vet du at dette orker jeg ikke diskutere med deg engang. Farvel.

Skrevet

Var ikke meg som spurte, men jeg lurer også.

Skal verken skjelle deg ut eller noe, bare lurer..

Vil h*n ikke ha vann?

Skrevet

Vil ikke ha. Så jeg hadde valget mellom å gi babysaft eller få en dehydrert unge. Så jeg valgte det første.

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Skrevet

"Trenger" de vann når de er 7 mnd??

Holder det ikke med mme.. eller??

Skrevet

Barn som får mme skal ha i seg rent vann også. ihvertfall nå som det er varmt. mme holder ikke da.

Skrevet

Men som ollebolle som ikke får i barnet vann.. er saft "bedre" enn mme da?

Min drikker ikke mange dråpene vann i løpet av en dag altså.. men får jo i seg væske via mme og mm.. Er ikke det nok?

Skrevet

Også jeg som trodde at jeg hadde fått så mange svar på spørsmålet mitt da... Men takk til dere som har svart ihvertfall! :-)

Skrevet

Barnet skal ha i seg så og så mye mme. men barnet kan bli tørst og du må ikke gi barnet mer mme da. da skal de ha vann. men noen får det ikke i barna. men de burde prøve fra flaske, på finger, fra klut, tutekopp, vanlig kopp osv før de begynner å gi sterkere ting som saft, juice og nektar. I hvertfall ikke fra tåteflaske. Det skader tennene dems enda mer. (også tennene som ikke har kommet opp). men går ikke noe annet så selvfølgelig så putt i en dråpe saft. men skal du gi nektar så bland den ut i vann og gi fra kopp eller tutekopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...