Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 dutter jeg for jeg å lurer... er det ikke i slutten av mai,begynnelsen av juni tro..
tasah Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Jeg sjekka faktisk dette i fjor fordi jeg lurte på om jeg skulle ha det i brudebuketten. Har et sted der de vokser vilt og der var de nesten i blomst 10. juni, men det avhenger naturligvis av hvor i landet du bor. Hvis du bestiller de hos blomsterbutikken vil du nok få dem både før og etter det.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Vanskelig å si siden det er væravhengig. Men da jeg gifta meg sankthansaften 2001 i Trøndelag så var det masse liljekonvaller der. Nå husker jeg dessverre ikke hvordan vårværet var det året :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Kommer litt an på vær og hvor i landet, tror jeg. De har lovet å sette himmel og jord i bevegelse for å få det til for meg, he he. Men dersom det ikke er sesong for det, så KAN de skaffe det likevel - men da koster det 30 kr pr blomsterknopp, synes jeg hun sa. Vet om noen som giftet seg i slutten av mai et år, og da var det vanskelig å finne noen som ikke var på hell og så bra nok ut, mens i år sa hun i blomsterbutikken at det kunne være for tidlig i begynnelsen av juni pga den lange og sene vinteren... Men nå kom jo sommeren veldig plutselig, da, så jeg er ganske nervøs for at hele buketten går ad undas!
Engellen Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Jeg har vokst opp på sørvestlandet, og der blomstret alltid de ville liljekonvallene rundt sankthans. Mamma og pappa giftet seg 23. juni, og hvert år var pappa på familiens hemmelige sted og plukket liljekonvaller til mamma. Han fant hvert år såvidt jeg kan huske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå