Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #1 Skrevet 11. mai 2006 pappaen til jenta mi har ikke vært noe stabil i han forhold til henne. han har alltid kommet og gått som han vil og ikke tenk på datteren vår. etter påsken kom han hit å sa at han skulle begynne å ha henne annenhver helg og en dag i uken med en gang, og fra sommeren av skulle han ha henne 50%.... ingenting ville gjøre med lykkeligere enn hvis de kunne fått et fint forhold,men det må gå i hennes tempo,ikke hans... det vil ikke han forstå,han vil ikke høre på meg..han vil bare presse henne hele tiden. jeg har sagt at han skal få ha henne 2 dager i uken uten overnatting til å begynne med,også gå gradvis over til "vanlig samvær", men han vil gå alt for fort frem. truer hele tiden med addvokat hvis han ikke får det som han vil..jeg har ikke gitt etter på mine krav,men jeg er livredd for advokater... jeg VIL ikke gå til noe advokat.. og i alle fall ikke til retten.. hvis det går så langt som til retten føler jeg at jeg legger mitt barns liv i hendene til en dommer.. som sagt,jeg er mer en villig til å gi han "vanlig samvær" med tiden, men 50% har jeg ingen tanker om å gi han.. vi må flytte om noen år, kanskje så tidlig som om ett år.. hva skal jeg gjøre? er vel egentlig ute etter noen beroligende ord.. er det noen i samme situasjon kanskje?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #2 Skrevet 11. mai 2006 Advokater er ikke farlige. Skulle du trenge en bør du definitivt ikke være redd for det. Men du kan jo feks ringe JURK juridisk rådgivning for kvinner i Oslo også for å få juridisk hjelp. Men for å ta redselen din. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg har vært i samme situasjon, men har etter hvert begynt å leve med at det kommer en del krav og overhøre det litt og heller styre etter det jeg tror er best for mitt barn. Vi jobber oss opp mot vanlig samvær. Har fått mange henvendelser om mye mer. Ser ikke det som helt uaktuelt en gang i fremtiden, men først må han jo håndtere det (og det er jeg litt usikker på hvordan han takler) Hvor gammelt er barnet ditt? Gjennomgående er retten (skulle det gå til en domstol) bundet til å ta hensyn til barnets beste. Har barnet stort sett bodd hos deg skal det veldig mye til at det blir noe annet enn vanlig samvær. Du kan jo eventuelt be far kontake familievernkontor for at dere kan komme dit og avtale hvordan dere skal trappe opp med vanlig samvær som målsetting. Anbefaler at du lar ham ta initiativet, siden det jo er han som nå krever en endring, og det kan være greit å se om han håndterer det konstruktivt og ikke primært er ute etter å skremme deg.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 jeg har vært i kontakt med fam.vernkontoret og spurt faren om kan kunne tenke seg å bli med dit å skrive en avtale,men det er tre dager siden,og jeg har fortsatt ikke fått noe svar.. har prøvd å sagt at jeg ikke vil nekte han "vanlig samvær" men det må skje over tid.. men han vil ikke høre på meg.. han skal bare ture gjennom med sitt..tror ikke han tenker så veldig mye på det beste for datteren vår, han har alltid satt seg selv og jobben foran henne... jenta vår blir 2 år i august, og hun har alltid bodd hos meg, jeg (bortsett fra mine foreldre) er den eneste trygghets-personen hun har..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Får en sånn "herregud! Klart han ikke kan ture frem på den måten, og hvorfor finner du deg i det" ... følelse.. Mener ikke noe vondt altså, var bare det første som slo meg inn. Han kan bare true med så mange advokater han bare vil, INGEN vil gi han stort samvær hvis det har vært sånn sporadisk og veldig lite samvær til nå. Han vil høyst få annenhver helg og en kveld i uka. Du, som mor, skal selvfølgelig IKKE sende avgårde jenta di dersom du mener det ikke er det beste for henne ennå. Tilvenning vil også advokater og dommere si. Dessuten, for at det skal kunne gå til retten, så MÅ dere gjennom 3 meklinger først. Så, han har ingen rett til å ture frem, dere må bli enige... Ellers kan du bare nekte han samvær med god samvittighet inntil dere får pratet sammen på familievernkontoret. Lykke til.
Kjetil! Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Om han vil kontakta ein advokat, må han jo berre gjera det. Så kan advokaten seia "Det er ingenting eg kan gjera med dette før du har ein meklingsattest". Og for å få ein meklingsattest, må han vera med deg til familievernkontoret. Om han til slutt går til retten for å få meir samvær, vil det vel ikkje vera særleg lurt å tilby han MINDRE enn vanleg samvær... Men det er jo ikkje ei aktuell problemstilling, så lenge alt han kjem med er tomme truslar.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Ingenting å bekymre seg for.Du har rettighetene på din side. Typiske tomme trusler. Hvis han går rettens vei må han betale saksomkostningene- det blir dyrt ....
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 dommeran gir ikke delt samvær, det kjæm an på foreldran sitt forhold tell kvarainner,og så lenge du har omsorgen / og ansvaret for ongen kjøm han ingen vei. la han gå tell retten. da vil han få hør og at ongen helst ikke ska tas ut av huset for samvær før ongen e 3-5 år,kommer an på deg og korsn ongen e. det har eg funne ut etter å ha sport alt og alle i flere mnd no for å få veta rettighetan mine. lykke tell. det går din vei. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå