Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 For å gjøre det helt enkelt, ser mange skriver langt og mener mye. Biomødre- gi stemor tid å rom, og vis henne ekstra tålmodighet slik hun får tid til å venne seg til barnet ditt og finne sin rolle, på sitt vis. Vær hyggelig, ikke smålig-vis heller storsinn og aksepter at det finnes fler måter å omgås barn på. Stemødre- Behandl barna og barnas mor med respekt, ta ting langsomt vær ydmyk. Forsøk å sett deg inn i hennes sted, tenk om det var dine barn. Hva ville du ha ønsket da, hva slags stemor ville du ha hatt for dem. Spør om du lurer på noe, kan være dere har totalt ulikt ståsted i enkeltsaker og derfor snakker forbi hverandre. Når man har ulik forståelse i utgangspunktet, vil man oppleve mye forskjellig og der er det mange kilder til krangler. Men, jeg skjønner selvsagt at mange er urimelige, og dette er kan være vrient. Det er viktig å være romslike med hverandre, det finnes skjeldent en "sannhet".....
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 hm.......fornuftig..... Men det krever jo velvilje fra begge, du er heldig om det er slik det fungerer hos deg. Men, det er jo klart at om man møter folk slik er det lettere å få velvilje tilbake. Jeg har kommet litt skjevt ut, og har vel ikke vært flink nok selv til å komme over det og gå videre.Men jeg sliter med sjalusi(kan si det her, tok litt tid før jeg ville innrømme det ovenfor meg selv).
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Klart det er vrient når det er sjlusi og bitterhet med i bilde. Lettere å sette barna først når man slipper å forholde seg til vonde følelser til eksen, da går det oftere greit med den nye partneren til eksen også. Men, jeg kjenner til mange tilfeller hvor barna blir "brukt" som middel for å ramme eksen, selv om det kanskje ikke alltid er så bevisst. Og de fleste er suverene til å lage unnskyldninger for sin egen adferd og handlinger selv om det involverer barna på en negativ måte. Der mener jeg mange har en vei og gå, for selv om de er bitre eller sjalu har de ingen rett til å kalanisere dette slik at det rammer barna. Og det er jo ofte det som skjer, og er problemet- (anonym som skrev hovedinnlegg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå