najs Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Leste et innlegg litt lenger ned om en mann som ble lurt, og ble ufrivillig far. Og debatten går jo helt over styr. Jeg skjønner at man kan føle seg bitter og man kan ikke tvinge noen til å være delaktig. Men fy så egoistisk mot barna. De er jo helt uskyldige. Kan man ikke ha en jevnlig samværrett og ha et mellomledd for mor og far hvis de ikke kommer overens. Og jeg tror at man blir gla i det barnet fast man kanskje ikke ønsket det i utgangspunktet. Innbiller jeg meg eller har menn lettere å skyve fra seg følelser ovenfor et barn? Kan liksom ikke se for meg at så mange kvinner kan det. Men heldigvis ser man jo fantastiske fedrer overalt og, og det er inget som er så sjarmerende:-) Hjelp meg å forstå de som forstår seg på disse mennene
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Jeg forstår meg godt på disse mennene jeg... Det er lett for oss kvinner å si det vi sier ang dette her. At vi er sure på mannfolka fordi de ikke tar ansvar, stakkars barn osv. Jeg tror det er lettere for oss å si det i og med at vi VET vi aldri kommer i den situasjonen der hvor noen kommer til oss og sier at vi plutselig skal bli mødre. At en mann plutselig kommer til oss med er barn som vi overhodet ikke ønsket og forlagt oss til å betale for det og være sammen med det... Ja, jeg vet at barnet er uskyldig og fortjener to foreldre, fortjener å kjenne faren sin. Men hva med fedrene da, de har ingen rettigheter de, og det er veldig urettferdig syntes jeg. For det første skjønner jeg ikke at noen har lyst å bringe frem et barn til denne verden med en person som er en one night stand, eller et sex forhold som varte i tre, fire, eller fem dager. Som atpåtil har fått vite at mannen ikke vil ha noe sex forhold med henne mer. VI ALLE VET AT ET BARN IKKE KAN FÅ EN MANN TIL Å VÆRE HOS OSS UANSETT ! Da tenker jeg.... For en egoistisk dame, som ikke vil ta abort fordi det er så stor påkjenning på psykisk ikke minst og fysisk for HENNE. Hva med barnet da, som vokser opp med en far som egentlig ikke ønsker det... hvor egoistisk er ikke det. Jeg klarer ikke få ned alle tanker jeg har om dette her jeg...Det er så mye jeg vil si om det. Jeg er selv jente, har tatt abort før, er i et forhold der jeg har en samboer som har blitt ufrivillig far, hvor nå barnet blir, eller har blitt brukt i en evig psykisk kamp mellom far og mor .. Det beste hadde jo vært om barnet kanskje ikke hadde vært tilstede og opplevd dette her...JADA, barnet er uskyldig, og bare et barn...men vær realistisk da. I stedet for å rakke ned på alle disse ufrivillige fedrene, hva med å prøve å se det fra deres side? Jeg gjør iallefall det. Jeg tar disse fedrene i forsvar jeg, Provoserer sikkert mange med dette innlegget..men det driter jeg egentlig litt i.... Bare å tenke seg om hva vi damer hadde gjort i samme situasjon... Livet blir jo rett og slett satt på hode...og når den omveltningen skjer uten at enselv har noe en skulle ha sagt...det er ikke så kult... Signerer med anonym jeg, hvis ikke b lir jeg vel halshugd her inne for å ha min egen mening om dette.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Skjønner... Men selv om man er biologisk forelder betyr ikke det at man automatisk vil ha følelser for disse barna... Det betyr heller ikke at man er det beste for barnet eller at man automatisk vil bry seg om det. Så selv om man er biologisk forelder til et barn, vil ikke det si at den biologiske forelderen er det beste for barnet. Er det sånn så syntes jeg synd på alle adoptiv barna...for adoptiv foreldrene er jo ikke biologiske foreldre til barna... Og sånn er det heldivis ikke. Nei, jeg syntes faktisk en mann skal ha valget jeg, om for eks han som ble lurt i et innlegg her...at han skal ha rett til å ikke se barnet eller betale for det... For det syntes jeg HAN har rett til....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Amen anonym!! Jeg er så hjertens enig!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 Det er godt at noen er enige med meg. Det er altfor mange damer her inne syntes JEG, som mener at det er mannens egen skyld, at han burde brukt beskyttelse, at han burde ta ansvar...bla bla bla. Det viser egentlig hvor liten evnen deres er til å sette seg inn i mannens situasjon. En mann har faktisk INGENTING han skulle ha sagt om en jente bestemmer seg for å beholde barnet, nei de skal bare bla opp penga, og sette av tid til barnet, uønsket eller ei. Jeg mener selvfløgelig ikke at ALLE menn kan bare lure seg unna farskap. Men det er mange damer som har lurt en mann, med å si at hun går på prevensjon og ikke gjort det bare for å beholde han i livet sitt. Tap, tap situasjon for menn da, for stoler de ikke på damene, blir man sur fordi mannfolka ikke har noe tilit til dem, og stiller de ikke opp og betaler for eventuelt et uønsket barn som har blitt til på grunnlag av løgner så blir man sur på de for det og.... Jeg som kvinne sier at det ikke er lett å være mann.... Jeg syntes virkelig burde ha mer å si i en situasjon på å få et barn eller ikke... Men som skrevet over, det finnes selvfølgelig unntak..... MVH Forfatter av de to anonyme svar over.....
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 Anonym, jeg er veldig enig med deg. Godt at det finnes noen av dere også i disse forumene. Som kan forstå oss menn og våre meninger til tider. Ofte tror jeg problemene også ligger i hva som blir framtiden. Mor som får barnet utenfor forholdet vil være ensbetydene med at hun kommer til å ha det fulle annsvaret uansett hva mannen ville ønske. Hun vet at hennes synspunkt og ønsker er større vektlagt enn hans. Hun vet at om noen skulle ønske barnet og ha det vil det være henne. Han vil altid bli en "reserve" pappa og være på sidelinjen hele tiden. Tenk derer situasjonen hvor far og mor vil ha barnet etter en one night stand. Begge vil ha det fulle foreldre annsvaret, hvem får det? Hadde far hatt like muligheter her, tror jeg "pipa hadde fått en annen lur"! Det er en ting å ikke ville ha noe med det å gjøre, men noen menn vil det for de dem vet at den aldri vil få være så delaktige på den måten dem ville ønske. Det å ha et barn er mye annsvar, masse stress og mange tunge tider. Men Gud hvor vi får igjenn med det gleder og gode stunder og opplevelser mens det står på. Dette er ting som ikke kan veies opp i penger og må oppleves. Tenk hvor gøy å se babyen utvikle seg, lærer forskjellige ting, ser uviklingen dag for dag, uke for uke måned og år. Dette er vert mye!!! Tenk å kjedelig å altid være på etterskudd her når du blir reservepappa. Du føler det fort at du ikke blir med på alt du ville ønske.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Jeg syntes bare menn har altfor lite å si når det kommer barn til verden. Men pipa hadde sikkert fått en annen lyd om for eks (satt på spissen) mannfolka bare kunne tatt fra den nyfødte bebisen fra moren og plutslig nektet henne og se den og bare forlangt henne til å betale barnebidrag.... Er på mannfolka sin side når det gjelder dette her... Hilsen fra anonym over....
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Det er vel en grunn til at bidragsloven er kommet? Umodent å skylde på den ene eller den andre. Begge har vært dumme, innrøm det, vær voksne og ta ansvar fremover. Abort er ikke et prevensjonsmiddel.
IzzaBizza Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 tror det er like så greit at han ikke tar ansvar, for ikke søren om jeg ville latt en sånn mann komme i nærheten av barnet mitt. er ikke bra for noen, moren klarer sikkert jobben mye bedre uten han. seff fortjener alle barn både en far og en mor, men er ikke alltid at det er best slik.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror dette blir litt for vanskelig å skjønne for de som ikke er/har vært i samme situasjon som denne mannen. Hadde det vært snakk om deres bror eller egen samboer, regner jeg med tonen har vært en annen. Min familie er faktisk involvert i akkurat det samme som mannen det er snakk om her, og det er UTROLIG vanskelig for alle sammen som er involvert, ikke bare han det gjelder spesifikk,men også resten av familien. Min bror var samboer med den aktuelle dama og ble lurt trill rundt på akkurat det som gjelder prevansjon(p-piller). En dag fant han brett med piller og en ubrukt resept i søppelbøtta, men da var det for sent selvsagt. Hun var allerede gravid og kastet han på dør for hun hadde planlagt å være alenemor, og innrømmet at hun aldri hadde brukt pillene. Så faktisk finnes det de som planlegger det sånn, tro det eller ei. Min bror ville ta ansvar for sitt barn,men hun nekter han til og med det. Han tenker på det 24 timer i døgnet,men kommer ingen vei. Hvordan tror dere det føles for han og for oss i rundt han??? Det er på tide at folk på disse forumene ser litt lenger enn sin egen nesetipp.
IzzaBizza Skrevet 3. juni 2006 #11 Skrevet 3. juni 2006 Om broren din vil se barnet sitt så er jo det kjempe flott, han har rettigheter så moren kan ikke nekte han det. Jeg mener bare at han som sier at han har blitt lurt sier jo selv at han ikke vil ha denne ungen, å med den holdningen han har så er jo det like så greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå