Gå til innhold

Har mine barn rare navn?


Lillefy

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg vil gjerne høre om dere her inne syns barna mine har rare navn:o) Jeg tåler det...de heter nemlig Améli (UTEN noe e på slutten,-det er ikke skrivefeil) og Leander, og jeg syns jo naturlig nok at det er kjempefine navn som passer godt. Men gjett om vi har fått noen reaksjoner! Vi har bevisst valgt litt uvanlige navn, men som har røtter langt tilbake alikavel. Familie og venner har sagt:-det er ingen som kan uttale det (??), Vellander?Elefanter?, hun kommer altså alltid til å bli kaldt Amalie (nei...), å ja...jaha...det må være noe norskt noe det da...(vi bor i Danmark).

Jeg tror rett og slett ikke en eneste person spontant har kommet med noe positivt ved navnevalgene våre! Er de virkelig så merkelige????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Synes ikke det er rare navn. Leander er nå blitt vanligere etter hvert her i Norge også. Ameli er vel ikke så vanlig, så noen folk vil jo alltid reagere slik du beskriver, men at dere ikke har fått noe positivt??? Jeg synes Ameli (men med trykk på i`en da) er kjempefint!!

 

Det finnes MANGE navn som er mye rarere enn navna til dine barn, mener nå jeg da. Man hører jo at det faktisk ER et navn, selv om det varierer litt fra en vanligere variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke de er så rare, selv om Ameli er litt uvant. Leander heter bestefar, så for meg er det helt vanlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjempe fine navn. Améli mer uvanlig enn Leander.

Améli virker fransk. Allikevel fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amelie er jo ikke uvanlig, men skrivemåten er det. Fint navn det. Leander er jo et litt poppis nanv, og veldig vanlig i td. USA. Liker det ikke, og synes det blir vel pusete og harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leander er jo ikke så uvanlig da. Vet om tre stykker som har fått det navnet siste to årene...er vel på vei til å bli et poppis-navn etterhvert...?

Ameli syns jeg var fint, men spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de er kjempe fine.

 

Kjenner ei lita tulle som heter Amelie (uttales Améli).

Syntes det er veldig fint (har hatt dette som alternativ selv, men vi fikk gutt ;-) hehe).

 

Fikk også mange reaksjoner fra familie og venner da de ville se navnforslagene.

Feks. hadde vi Anouk var det visst ikke mulig å kalle barnet sitt, hehe, hadde dette satt opp som mellomnavn til ett av jentenavnene).

 

 

Leander er også et veldig fint navn men det er sikkert noen som er usikre på uttale.

 

Min erfaring:

Folk venner seg til det.

 

Gi barna navn du liker, det er du som skal si navnet i ett sett for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander er kjempe fint!! Sønnen min heter Philip Leander og datteren min heter Sophia. Har fått reaksjoner jeg og, men er selv kjempe fornøyd. Syntes du har fine navn på barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Det går da ikke an å være usikker på uttalen av Lenader?! Syns det er et fint navn og kun én valgmulighet hva uttale angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ameli (klarer ikke å få til apoostrofen) er et nydelig navn. Har vurdert det til min evt neste jente..

Leander heter min sønn til mellomnavn (han er 6.5 år) Navnet hans var bestemt for over 9 år siden faktisk ;o) Og da fikk jeg en reaksjon av en vennine ;

"Stakkars !! Du kan jo ikke kalle gutten din det !! Han vil jo bli mobbet ! Leander = neandertaler.."

 

Men hallo !! Hvilket barn har hørt om en neandertaler og bruker det aktivt i vokabulæret sitt når de er små ?

 

Nei, jeg synes barna dine har veldig fine navn, jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...