Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 Er dere virkelig foreldre alene, alle sammen? Selv når det er delt omsorg, så kalller mange seg aleneforeldre. Men dere har delt foreldreansvar, og en far som stiller opp. Man eier ikke barna selv om man er mor! Noen fedre sluntrer unna, men det er på langt nær alle. Moren til min samboers barn kaller seg alenemor, selv om han har delt ansvar, betaler for ungene og vel så det. Er det riktig? Kanskje vi skulle funnet et annet navn for situasjonen?
mai_med_gulljenta! Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 jeg er alene, her stiller ikke pappaen opp i det hele tatt.... han har sett snuppa 3 ganger siden hun ble født! han lover å lover men møter aldri opp eller holder en avtale! det er nok mange gode pappaer der ute(heldigvis) men det finnes mange drittsekker å.....å det jeg ikke kan fatte å begripe e hvordan de friveli går glipp av sitt barn, et herli lite vesen som begge har vært med på å skape og som e en del av seg selv! nei masse tanker som surrer i hode for tiden! ha en fin dag alle sammen! STÅ PÅ!!!!!
winneboo Skrevet 10. mai 2006 #3 Skrevet 10. mai 2006 Jeg ser på meg selv som alenemor. Jenta mi sover hos pappaen 2 netter i mnd å ser han han kanskje 2-3ettermiddager utenom det. Han betaler ingenting. verker barnebidrag eller andre ting til henne. Vi har delt foreldreansvar men det var fordi han var med på fødselen å jeg regna vel med at ting ikke kom til å bli sånn som de ble. Hadde vi hatt delt omsorg så hadde jeg nok ikke følt meg så alenemor.
Gjest Skrevet 10. mai 2006 #4 Skrevet 10. mai 2006 Ja det er stor forskjell. Har man delt omsorg synes jeg ikke noen er eneforeldre, men foreldre. Hadde pappan tatt sønnen vår ca 50 %, hadde jeg nok ikke følt meg og kalt meg alenemor. Men har i gården har jeg ansvaret og omsorgen 100% døgnet rundt.
Gjest marie-s Skrevet 10. mai 2006 #5 Skrevet 10. mai 2006 Har man delt foreldreansvar så kan det nå forsatt bety at man er alene med barnet. Men mener du delt samvær altså 50-50 så er jeg enig, og da har man heller ikke de samme rettighetene som alenforsørgere har.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #6 Skrevet 10. mai 2006 Aleneforsørger? Men dere får da både bidrag fra far og fra staten. Kan ikke se at dere forsørger barna alene.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 10. mai 2006 #7 Skrevet 10. mai 2006 Forskjell på aleneforsørger og aleneforeldre liksom da... jeg er alenemor, uansett om barnet mitt hadde vært hos faren sin annenhver uke, men hadde ikke vært aleneforsørger! Alle her er vel aleneforeldre, de bor alene m barnet/a sine, og uansett om pappan har kontakt eller ikke så går man da under kategorien aleneforeldre.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #8 Skrevet 10. mai 2006 Fra staten får alle foreldre. Noen aleneforeldre får mer enn bare barnetrygd, men det gjelder da alle typer foreldre. Så lenge vi lever i en velferdsstat så er det slik.
Galskapens overhode Skrevet 10. mai 2006 #9 Skrevet 10. mai 2006 jeg er aleneforelder... far ser vesla få timer i året.. Men han betaler bidrag.. gjort det i 10 mndr nå, hun er 2,5 år.. Han så henne heller ikek før hun var 18 mndr.. Og det var fordi jeg tvang ham. Noen fedre er rett og slett ikke tilstede..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #10 Skrevet 10. mai 2006 Jeg er aleneforelder.. Far har samvær to helger pr mnd, men yter ikke samme som meg hva gjelder oppdragelse og oppfølging. Samvær med pappa er kos og moro virker det sånn. Så ja, jeg tar alle avgjørelser, jeg stiller på alle foreldremøter og dugnader, jeg følger opp på aktiviteter, jeg må planlegge hele året hva gjelder samvær og ferier.. Pappaen bare er der. Han vil det sånn, og jeg er en aleneforelder!
Gjest Skrevet 11. mai 2006 #11 Skrevet 11. mai 2006 jeg er aleneforelder. har en liten gutt og pappaen har ikke sett han og er heller ikke interesert i å ha noe kontakt.
Miss Impatient Skrevet 12. mai 2006 #12 Skrevet 12. mai 2006 Jeg er også aleneforelder! Faren til sønnen min skrev fra seg foreldreansvaret og flyttet til Canada i fjor sommer da sønnen min var ett år gammel. Han betaler ikke bidrag eller noe som helst.. sender en gave til jul og bursdag, men ellers ingenting.
mamman&andrea Skrevet 12. mai 2006 #13 Skrevet 12. mai 2006 Hei! Jeg er ikke aleneforelder i den forstand at jeg er alene med jenta mi. Hun har en far som stiller opp, men vi er ikke i lag. Så ta gjerne en brainstorming over hva vi skal kalle oss
Nicolina Skrevet 12. mai 2006 #14 Skrevet 12. mai 2006 Ja jeg er alene. Barnefar har det siste halve året vært innom ca 2 timer hver 14. dag. Hun har aldri vært alene med han, og han har aldri hatt henne på overnatting. Jenta er 2,5 år. Og det er IKKE meg det står på, jeg har ringt og masa og meklet og lagt til rette så langt som det går. Men sånn sett, føler meg priviligert som kan få ha henne hele tiden uten at han blander seg inn.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #15 Skrevet 12. mai 2006 Det er vel ikke det som blir lagt i ordet. Å være alene betyr vel at man ikke bor sammen med pappaen til barnet. Da er man alene med barnet den tiden man er sammen med det. Om det skulle være 50 % av tiden eller mer. Slik ser jeg på det. Jeg er også aleneforelder. Pappaen bor langt unna og har henne ikke ennå. Jeg synes du høres ut som du er bitter på din samboers ex. At hun har barn med din samboer!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #16 Skrevet 27. mai 2006 620,- fra staten hver måned.. Pappa`n er såkalt "ikke bidragsdyktig" - jobber svart og mottar sosialstøtte! Så ja - jeg forsørger barna mine selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå