Anonym bruker Skrevet 10. mai 2006 #1 Skrevet 10. mai 2006 min stedatter på 13 snart 14 var på kino med en gutt forgie gang hun var her på samvær. jeg hentet gutten hjemme, og satte dem av utenfor kinoen. når filmen var slutt ble de hentet av guttens far og satt av utenfor døra her. hun fortalte oss at gutten var 15 år i år, så egentlig var han bare 1 år eldre enn henne, dvs. en klasse opp. je så jo denne laban litt kviser og litt dun på overleppa, høy og tynn. nå viser det seg at mora har funnet en sendt tekst melding på telefonen hennes til denne gutten, der det står he he he min far og samboeren tror du er 15. jeg vet ikke hva mora har fått henne til å tistå og hvor gammel denne gutten egentlig er. jeg forstår jo veldig godt at foreldrene ikke ønsker at hun henger sammen med eldre gutter. o at det hun gjør med ,yving er galt. men det jeg lurer på er om jeg bør si noe om at hun ikke trengte å lyve så fælt til meg. eller om jeg skal ligge helt lavt og ikke nevne det. men hun har jo fortalt meg en hel masse om denne gutten og det virker på ting som mora har funnet på mobilen at ingenting stemmer. at fritidsinteressene hans ikke strekker seg lenger enn å henge i sentrum og andre lavmåls ting. skal hun få beskjed fra meg også, med en bitte liten kommentar, eller skal jeg la ting ligge....
ana baroma Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Jeg ville nok tatt det opp. Synes ikke om juging, og det skal hun få høre. Jeg hadde en niese boende hos meg en periode når mora var syk, og hun forsøkte seg stadig. Til slutt ble vi enige om at det var bedre å si sannheten, for jeg tok henne uansett (kan knepene, hehe). Å gjøre sånt er jo en måte å bli voksen på, men man må lære hva som er anstendig oppførsel. Juging er definitivt ikke det. Men jeg ville nok tatt det rolig og saklig, ikke kjefta så fælt, men sagta t jeg blir lei meg når hun lyver. For det betyr at jeg ikke kan store på henne, og at hun ikke kan få lov til enkelte ting... Men det kommer jo litt an på forholdet dere har osgå:-)) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #3 Skrevet 11. mai 2006 Dette har du som stemor for helvete ikke en dritt med å gjøre!! Gå å legg deg!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #4 Skrevet 11. mai 2006 Hva mener du med det, anonym ? Det er jo i sin rolle som stemor hun blir løyet for. Jeg må jo si at barn skal lære å respektere alle mennesker og det å lyve er ikke å vise respekt. Hun har jo tydeligvis løyet for både sin mor og far også. jo, dette har du noe med, HI. Snakk med barnets far om hva dere skal gjøre. Løgner er uakseptabelt.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #5 Skrevet 11. mai 2006 hun har jo fått nok pes fra foreldrene, spesielt fra mora, både om lyging og det å fly med gutter, helt orntlig nok det. var ikke tenkt å la det bli en stor sak fra min side, lurer på om det er best å la det ligge helt siden hun har fått nok, eller gi en liten kommentar om a jeg ikke liker å bli løyet til heller, ettersom det var meg som var der, og som hun har fortalt mest til om denne kjæresten eller hva han nå er. lygimg er jo ikke bra, men det er nå ikke første gang det har forekommet i slike situasjoner, jeg mener verken hun er et dårlig menneske eler en ungdom ute å kjøre, intet drama altså, vi er gode venner jeg og hun. ok jente :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 har vel lov å si fra om at jeg ikke liker å bli jugd til vel, fordi m hun ikke er min datter? uten om jeg har bestemt meg for å gjøre det. vi får se. skulle vært intressant å vite hvorfor du mener jeg i denne situasjonen/relasonen ikke kan det, og hvorfor det er så selvsagt, for jeg går tydeligvis glipp av noe her
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2006 #7 Skrevet 11. mai 2006 Kan ikke se noe galt i det å snakke med henne om å lyve. Det at hun lyver vil jo få konsekvenser for henn når det gjelder det å bli stolt på. Små løgner er også løgner.
aroma Skrevet 11. mai 2006 #8 Skrevet 11. mai 2006 Jeg sprekker av slike skrikete tyyyypiske biomor innlegg uten mening og grunn. Akkurat som du har noe her å gjøre. Gå å legg deg selv!
LivetErEnLek Skrevet 12. mai 2006 #9 Skrevet 12. mai 2006 Jeg er selv ikke stemor, "bare" mor, men hadde min sønn jugd til sin stemor, hadde jeg tatt dette opp med han, men jeg hadde også satt pris på om stemor hadde snakket med han om dette. Det er jo tross alt hun som har blitt løyet for...Hvis ikke, kunne han jo fort tro at han slapp unna med det når han ikke var hos meg og fortsette i samme sporet. Det er ikke greit å juge for noen, og jo fortere de lærer seg det, jo bedre sier jeg.
Maud Skrevet 12. mai 2006 #10 Skrevet 12. mai 2006 Jeg synes du skal si til henne at du vet at hun har løyet til deg og at det aksepterer du ikke. Hvorvidt du skal gjøre noe mer ut av det, er vel avhengig av hvilken oppdragerrolle du ellers har til henne. Kan nøye deg med å si at du vet at foreldrene "tar" henne for dette eller gå inn på at dette betyr at du mister tillit til henne osv. Den som svarte at dette har du ikke noe med, er temmelig usaklig. Dessverre er den som svarte henne at dette har du ikke noe med og at biomor ikke har noe her å gjøre, like usaklig. Har reagert på det noen ganger før også, at noen oppfatter dette som et stemorforum. Det er vet vel ikke? Jeg er biomor til to, den ene har samvær med pappa'n sin og den andre bor sammen med meg og sin far. Han som har pappa et annet sted har to stesøsken og en halvsøster der. Føler derfor at dette er et veldig aktuelt forum for meg selv om jeg ikke er stemor. Tilbake til ditt spørsmål - jeg tror noe av det viktigste i oppdragelse av tenåringer er å vise at alle voksne spiller på samme lag og informerer hverandre. Si derfor i det minste at du vet at hun løy.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 takk da blir det til at det er det jeg gjør, en liten kommentar om at je vet hun løy. 2 uker siden sist. hun har fått kjeft av mora. jeg bare nevner det så hun ser jeg vet, og at jeg ikke er imponert. uten å gjøre for mye ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå