Gå til innhold

Finnes det noe behandling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gravid 2 ganger og mistet begge gangene i uke 24 og 22.

Legene konkluderte med at jeg har forsvak livmors-muskulatur, som gjør at jeg ikke klarer å bare fosteret. Til tross for legenes advarsel har jeg gått til spesialist og gjort en operasjon som kan på en måte hjelpe livmoren å holde fosteret.(ved å knytte et bånd rundt livmorhalsen). Nå har jeg innstillt meg på det som kan evt. skjer, likevel er jeg velding optimistik at jeg prøver å søke etter hjelp/råd fra folk som har det samme erfaring som jeg. Finnes det noe som kan styrke livmor-muskulaturen? Gjerne dere som har hatt samme erfaring.

 

Engstlig mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fødte første gangen i uke 26 på grunn av svikt i livmorhalsen. Det var noen tøffe måneder, men gikk heldigvis bra. I mine to neste svangerskap har jeg derfor hatt på cerclage (det samme som du nå har), og det gikk bra begge gangene. Nummer to ble født 3 uker før termin, og nummer tre ble født for 5 uker siden (4 dager før termin). I begge de to siste svangerskapene gikk jeg på svært tette oppfølginger på sykehuset, og ble sykemeldt fra uke 14. Fikk streng beskjed om å ta det med ro, og legge meg ned for å avlaste livmorhalsen i alle fall 3 ganger om dagen. Mitt råd til deg er derfor å ta det med ro, lytt til kroppen og ikke overse eventuelle forvarsler som nedtrykksfølelse, små blødninger eller kynnere.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...