Gå til innhold

Finnes det noe behandling?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gravid 2 ganger og mistet begge gangene i uke 24 og 22.

Legene konkluderte med at jeg har forsvak livmors-muskulatur, som gjør at jeg ikke klarer å bare fosteret. Til tross for legenes advarsel har jeg gått til spesialist og gjort en operasjon som kan på en måte hjelpe livmoren å holde fosteret.(ved å knytte et bånd rundt livmorhalsen). Nå har jeg innstillt meg på det som kan evt. skjer, likevel er jeg velding optimistik at jeg prøver å søke etter hjelp/råd fra folk som har det samme erfaring som jeg. Finnes det noe som kan styrke livmor-muskulaturen? Gjerne dere som har hatt samme erfaring.

Engstlig mor

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4999533-finnes-det-noe-behandling/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fødte første gangen i uke 26 på grunn av svikt i livmorhalsen. Det var noen tøffe måneder, men gikk heldigvis bra. I mine to neste svangerskap har jeg derfor hatt på cerclage (det samme som du nå har), og det gikk bra begge gangene. Nummer to ble født 3 uker før termin, og nummer tre ble født for 5 uker siden (4 dager før termin). I begge de to siste svangerskapene gikk jeg på svært tette oppfølginger på sykehuset, og ble sykemeldt fra uke 14. Fikk streng beskjed om å ta det med ro, og legge meg ned for å avlaste livmorhalsen i alle fall 3 ganger om dagen. Mitt råd til deg er derfor å ta det med ro, lytt til kroppen og ikke overse eventuelle forvarsler som nedtrykksfølelse, små blødninger eller kynnere.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...