Anonym bruker Skrevet 9. mai 2006 #1 Skrevet 9. mai 2006 Jeg beundrer dere alle som er alene, det må være veldig tøft, selv sliter vi i forholdet vært så har flere ganger tenkt og tenkt, men synes alt er så vanskelig. Vi sliter på mye i forholdet ikke har vi fått barnehageplass heller så nå blir jeg sprø snart. Veit ikke om jeg orker tanken på å bli alenemor!! hvordan skal jeg klare det? Hvor mye penger vil jeg få? jeg har gjeld også. Jeg tjener ca 15.000 i måneden, hvor mye mer vil jeg få om jeg blir alenemor?Hvorda skal jeg klare meg med 2 unger og gjeld og null barnehage til noen av dem?kansje det er like greit å leve i et ulykkelig forhold?
Gjest Skrevet 10. mai 2006 #2 Skrevet 10. mai 2006 Hva gjør deg lykkelig? Og hva med barna? Du må følge hjertet ditt, og gjøre det som er best for alle parter. Skjønner du føler det blir tøft, og det blir det nok også i en omstillingsperiode, men etterhvert vil det nok gå greit.Du har jo dagmamma og familiebarnehage også. Søk i vei på alle i nærheten, det finnes nok en del barn som slutter nå på sommeren. Ikke tenk så mye på fristene. Siden du jobber så vet jeg ikke hvor mye du får, men i mitt tilfelle (student, uten jobb, 1 barn) blir det sånn: Overgangsstønad: 9300 Dobbelt barnetrygd (aleneforeldre får for 1 ekstra barn) 1800 Bidrag: 1260 Bostøtte: 1800 Lån/stipend: 7000 + støtte til barnehage. Jeg har også gjeld, både i vanlig bank, og lånekassa. Men det gjelder å ha en bra og forholdsvis bra betalt jobb å begynne i når perioden med overgangsstønad er slutt (vanligvis 3 år, men kan få i 5 år om man er i nødvendig utdanning) Som student har man det ganske greit, så det er noe å tenke på om du ikke er fornøyd med utdanninga di. Fordelen jeg har her i forhold til deg, er at jeg var innstilt på å være alene fra starten, jeg visste hvordan det ble...Og nå er gutten min 4 år, og jeg haaaar så lyst på en til. (selv om jeg er alene) Ønsker deg lykke til samme hva du velger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå