Gå til innhold

Er så kvalmen!!vet ikke hva jeg skal gjøre,føler meg syk!!Klarer ingenting! HJELP!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er gravid i ca uke 9, og er så dårlig og kvalm at jeg har det helt forferdelig!!Klarer ingenting, skulle handle igår, men spydde som en gris!Står t.o.m opp på nettene for å spy!Syns dette er helt tortur og blir snart gal!! Klarer ikke å gå på jobb, har nettopp begynt i ny jobb, har jobba to dager å så skjer dette, triveligt :( har ennå ikke vært hos lege for første gang, skal i overmorgen... er det noe han kan gjøre for dette her?? Mistet sist gang, og tenker jo ekstra på om d vil gå bra denne gang..

Off, måtte bare skrive d ned en plass...er det normalt å spy å være kvalm fra morgen til kveld, og t.o.m på nettene?våkner mange ganger p.g.a kvalmen å må spy :( Klarer ikke å tenke noe postitivt! bare med tanke på at det kan vare fram til uke 12 holder på å knekke meg! Off, hva skal jeg gjøre??Begynner å bli deprimert og veeeeldig lei meg :( dette er jo helt sykt forferdeligt! Tør ikke å gå ut døra, for da blir jeg ekstra dårlig med tanke på at jeg ikke har do rett i nærheten...

 

Sånn som med jobben, får dere sykemelding for det?? Vi har ikke fortalt noen at vi er gavid ennå.... vil ikke før vi har vært hos legen....

 

off,off,offf,off....hvor lenge ska jeg ligge her å føle med syk og ikke orke noen ting!!!!!!!

 

masse klaging her, men jeg føler meg ikke bra i d hele.... setter pris på masse svar :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg hatt det i 8 uker snart! HVER ENESTE time av døgnet, til og med på natta. Har en ettåring å ta meg av i tillegg så du kan jo tenke deg... marerittet begynte i uke 10. Er nå i uke 18. Har ikke overskudd til noen verdens ting, er skikkelig syyyk... Er fullt sykemeldt fra jobb. Har ingenting å gjøre der. I tillegg har jeg de siste tre ukene hatt en dundrende hodepine som kommer av uttørring. Jeg henger i en tynn tråd med tanke på sykehusinnlegelse. Dersom det går en dag til uten at jeg får i meg noen drikke/mat så er det rett inn.

 

Forrige svangerskap holdt jeg på å føde altfor tidlig pga premature rier. Jeg vil si at jeg foretrekker faktisk å være kvalm fremfor å få disse riene igjen. Det var grusomt!

 

Trøst deg med at sjansen for å miste er mindre når man er kvalm. Leste dette i en artikkel skrevet av en lege.

 

Ikke vær motløs, det gir seg etterhvert. Og premien er jo ubeskrivelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kvalmne deg...hvis du leser nedover siden så har jeg lagt ut ganske mange råd for å komme over kvalme....det finnes råd for sånne som deg...både i tabletter og kosthold... kosthold er det beste og hjelper på de som har vanlig svangerskapskvalme, mens jeg har det som en sykdom så jeg må spe på med noen tabletter som heter phenergan... tabletter man egentlig ikke skal ta som gravid, men gis til dem som blir veldig syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...