Gå til innhold

Fødestilling v bekkenløsning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ved tidligere fødsel har jeg født i seng liggende på rygg. Hvilken type fødestilling egner seg ved bekkenløsning ?Er fødselen vondere ved bekkenløsning eller kjenner man ikke noe til bekkenløsningssmertene ? Hvilken type smertelindring kan i tilfelle anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE ligg på rygg. Det er det dummeste. Tror kanskje sideliggende med foten på en bøyle, krakk evt liggende på mage over sacosekk. Selve fødselen min ble ikke mer smertefull, men det var tøff fødsel da jeg ikke klarte å være oppe, eller bevege meg noe særlig. Ble liksom bare liggende i maange timer. Kanskje vann er et alternativ også? jeg lå i badekar i noen timer og det var kjempe deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt dumt å si : ikke ligg på rygg.

For bekkenet mitt er best når jeg ligger på rygg, å det er umulig å få foten opp fra sideleie uten at det enten stopper eller river i.

 

Men jeg vill ha sagt at den stillingen du føler deg best i når du sover og ellers på dagen er nok den riktige. Som for meg må det bli. Liggende(nesten sittende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva jeg snakker om. Belastningen på bekkenet er enorm mye større om du ligger på rygg og spriker med bena. Ingen fysioterapeuter og jordmødre jeg har snakket med abefaler ryggleie. Så om du kan unngå det, gjør det. Jeg ble selv liggende på rygg pga komplikasjoner og ble knall dårlig!!!!pga trykk mot korsben/IS leddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig - alle anbefalinger rundt bekkenløsninger og fødestillinger sier at man skal unngå ryggleie så godt man kan. Jeg hadde selv en ekstremt lang og tøff fødsel sist gang, og jordmor fikk meg til å presse i nesten 2 timer liggende på ryggen. Og jeg hadde enda større problemer med bekkenet etter fødsel enn jeg hadde mens jeg gikk gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...