Gå til innhold

Angående vekt..... Håper noen vil svare meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll med jenta mi i dag. Akkurat fyllt 1 år. Hun hadde bare lagt på seg 200 gram på litt over 1 mnd. Veldig lite.. Er det normalt att dem legger på seg så lite i denne alderen??

Helsesøster sa vi måtte komme igjen om 1 mnd for å veie henne....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ganske normalt .. de er jo mye mer aktive i den alderen enn de har vært tidligere . tror ikke du skal bekymre deg så veldig

Skrevet

Et par hundre gr. i mnd er helt normalt i den alderen. Og dessuten når de er blitt såpass store så går det gjerne litt i rykk og napp med både vekt og lengde.

Ei av våre jenter la på seg bare 5 gr fra et par dager før hun var 9 mndr til hun var noen dager over 10 mndr hun, og så igjen fra hun noen dager over 15 mndr til hun var noen dager over 16 mndr la hun på seg bare 50 gr.

I perioden mellom 10 mndr og 15 mndr la hun på seg 1500 gr. Altså da ca. 300 gr pr mnd. Men hun selv om det gikk i rykk og napp så fulgte hun kurven sin når man så det i et lengre perspektiv.

Skrevet

jeg sliter med snuppa mi som ikke legger på seg, hun er 10 mndr og 7,4 kilo....så vi må også kontrollveie hele tiden...hvor stor er din da

Skrevet

Dattera mi er 1 år,ble akkurat nå. Å hun veier 10,2.

Er det noen spesiell grunn til att dattera di ikke legger på seg eller??

Skrevet

det vet vi faktisk ikke, det er derfor hun skal sjekkes...det er så slitsomt å holde på slik...hun er veldig spe i tillegg da, så hun ser ikke så tynn ut heldigvis...hun spiser masse, både mme og fast føde så vi forstår liksom ikke hvor det blir av...skal veie igjen på torsdag og håpe at hun har lagt mer på seg da...

hun datteren din har nok rett og slett bare blitt så aktiv :-) hørtes ut som en fin str ihvertfall :-)

Skrevet

Enig med Anonym - ikke tenk saa mye paa det. Jeg fikk ogsaa "pes" fra legen og helsesoester og stresset meg opp paa grunn av dette - helt unoedvendig synes jeg. Saa lenge barnet trives og er aktiv er det ikke saa mye grunn til aa bekymre seg. Jenta mi har vel lagt paa seg kanskje en kilo mellom 1 og 2 aar og det er helt ok saa lenge hun er i farta og ellers utvikler seg som hun skal. Et uttykk sier at ingen barn har sultet ihjel dersom de har blitt tilbudt mat og det stemmer nok :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...