Gå til innhold

Navn til Marias lillesøster


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maria og Anette

Maria og Beate

Maria og Eline

Maria og Kristin

Maria og Minken

Maria og Silje

Maria og Stine

Maria og Susanne

 

Av mine forslag synes jeg kanskje at Maria og Silje klinger fint sammen. Hvilke navn liker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi lillesøster heter Rikke :-)

 

Hva med Anna eller Lisa? Lisa heter jenta mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takker for mange forslag. Av dine forslag liker jeg nok også best Silje, men lurer på om det egentlig passer så godt sammen med Maria som type navn og om Silje er et navn som er litt oppbrukt ? Maria er vel et litt klassisk navn og Silje litt mer søtt ? Hva synes dere ?

 

Stine, Susanne og Kristin er også fine navn....Synes kanskje at det klinger bedre med a-endinger til Maria, men liker egentlig Silje, Stine og Susanne bedre enn Silja, Stina og Susanna....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna er fint, men det er mange i vår omgangskrets som har valgt det navnet. Lisa er også fint, men sammen med Maria tenker jeg litt Lisa Maria Presley....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma

Emilie

Elise

Eline

Mathilde

Celeste

Celine

Sofie

Lise/Lisa

Sandra

Ina

Ida

Merete

Milla

Linnea

Idunn

Olea

Ane

Anikken

Fie

Sara

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som heter Siri og Maria syntes det er fint sammen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg måtte bare svare en gang til:o) Ja, jeg synes absolutt at Silje og Maria høres ut som søsken. Forresten, tror faktisk at jeg har lest en bok der søstrene het dette, husker desverre ikke hvilken bok, da.. Merkelig hvor engasjert man kan li her på dinbaby, men jeg fikk lyst til å sjekke ut dette navnet litt. Silje er en fornorsket utgave av navnet Cecilie, som er et gammelt klassisk navn. hvis du ser på www.ssb.no på navnestatistikken , så kan du se at Silje ikke er et type poppisnavn for tiden.

Personlig syns jeg at både Maria og Silje er litt søte navn, men samtidig er de sterke, de har begge to stavelser, og dermed mener jeg at de passer godt sammen. Jeg synes også det er fint at søsken har ulik ending på navnene, så derfor foreslo jeg ikke a-ending, men smaken er som baken!!

Jeg vet forresten om to søstre som heter Maria og Kristin!

 

Fortsatt lykke til med navnevalget:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Ingrid veldig godt. Synes Maria er veldig fint, hadde så lyst å kalle babyen det hvis jeg får en jente. Men så er vi faddere på en jente som heter det.... Så nå har jeg tenkt endel på Ingrid. Flotte navn synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Ingrid er fint, men nå er det allerede "tatt" av noen andre i familien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse er det av div. grunner kun Ida og Sara som er aktuelle. (men flere er navnene er fine altså ;-) ).

 

Hva synes dere er finest av :

Maria og Ida

Maria og Sara

Maria og Silje

Maria og Christina

Maria og Malin

Maria og Marte

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt

 

Maria og Sara

Maria og Andrine

Maria og Mathea (min mormor heter det)

Maria og Celine ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...