Rasko Skrevet 8. mai 2006 #1 Skrevet 8. mai 2006 Min klare favoritt er "Verdenskunsten" av E. H. Gombrich. Den har aldri stått på noen pensumliste i løpet av studieårene mine, og sånn sett var det den første fagboka jeg leste helt frivillig og av egen lyst. Utgaven jeg har, er fra 1996, og den er velskrevet og rikt illustrert. Det gikk som en lek å lese den, og det var en nedtur å være ferdig med den, for hva i alle dager skulle jeg lese som nådde opp til den? Hvilken er den beste fagboka du har lest?
bettan 270106 Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 en pedagogikk bok som heter "Å lære" beskriver ulike stadier i ett barns liv, på en veldig fin og grei oversiktelig måte. tar opp mange hverdags temaer
Anne-B. Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Hmmm, jeg tror det må bli "Rent og urent" av Mary Douglas, handler om hvordan mennesker kategoriserer tilværelsen for å kunne forholde seg til den. Også "Små steder - store spørsmål" av Geir Thomas Hylland-Eriksen står høyt i kurs.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 30. mai 2006 #4 Skrevet 30. mai 2006 "Talemål" av Helge Sandøy. Det du ikkje veit om norske dialektar etter å ha lese denne, er ikkje verdt å vite. Bortsett frå at ho er skriven på noko tilnærma samnorsk, er ho genial. "Stil og struktur" av Willy Dahl er også glimrande når ein skal lære å analysere tekstar.
Gjest Skrevet 30. mai 2006 #5 Skrevet 30. mai 2006 Å, det er egentlig mange! Jeg er pedagog og det bærer nok utvalget preg av;-P Fra kvalitet til meningsskapning, Moss, Dahlgren og Pence (eller noe i den duren) Personality theory and research, Pervin Spebarnsalderen, Smith og Ulvund Vygotsky i pedagogikken, Bråthen Det musiske menneske og de andre bøkene til Bjørkvold Det er mange andre også, men disse er et "must" for barnehagefolk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå