Gå til innhold

Må man ha toastmaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ingen vi kan bruke...

Er det virkelig nødvendig å ha det?

Skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke funnet noen enda,

men ser det som en absolutt nødvendighet å ha det!!!!

Skrevet

Jeg vil si ja. Du trenger noen til å holde styr på sanger, taler osv. Du må også ha noen til å ha kontakt med servitørene / hovmesteren. Hvis ikke blir de garantert rot og dere vil sitte leeenge til bords. Det må da være noen i selskapet ditt som kan ta den rollen? Man behøver ikke ha erfaring eller være noen spesiell type..... de behøver jo ikke være så høytidelig. Finns mye hjelp på nettet ang hva jobben går ut på og rekkefølge på taler/sanger osv

Skrevet

Hva med en onkel, bror eller søskenbarn? Vi kommer mest sannsynlig til å bruke et søskenbarn av min sambo(hvis han vil da)...

Jeg vet om en del som har brukt onkler som toastmaster...de som er litt "eldre" om jeg skal si det sånn, kan ofte snakke for seg, og er ikke redd å snakke i forsamlinger.

Skrevet

Det er lurt å ha en som holder oversikten over tida og setter rekkefølgen for talerne. Vi brukte en onkel. En venninne av meg valgte å gjøre jobben selv, men da bør du planlegge godt + ikke legge det opp altfor høytidelig.

Skrevet

pappaen min skal være toastmaster. Synes det er nødvendig å ha det, ellers blir det gjerne et laaaaaangt bordsete, gjerne litt rot og kluss med talene, må ha en som tar litt "styring", føler jeg.

jeg ville ikke vært det foruten.

Om dere ikke har det "i familien" så er det jo muligheter for å leie en til oppdraget!

Skrevet

Tror jeg ville ha hatt det ja. Som skrevet, er greit å ha noen som har kontroll på sanger og taler osv, og kontakt med hovmesteren. Vi skal ha, en som vi har kjent siden vi flyttet til Kristiansand. Han er en liten morofugl også, mye rart som kommer ut av den kjeften, så jeg tror det kommer til å gå greit :D:D:D

Skrevet

Husk på at det å være toastmaster IKKE absolutt trenger å innebære masse jobb! Toastmasteren trenger ikke nødvendigvis være så grusomt morsom eller fortelle så mange anekdoter. Det viktigste er å ha en person til å "holde styr på" talere og servering, slik at dette ikke krasjer. En toastmaster trenger ikke være en han, heller, det kan godt være en hun. Jeg var toastmaster i min nieses bryllup for litt siden. Veldig gøy, og det viktigste for meg var at brudeparet var fornøyd med jobben jeg gjorde.

Vil anbefale dere å ha toastmaster, i alle fall dersom dere blir mer enn 20-25 til bords.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...