Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte gå og hente meg en Munkholm nå jeg ;-) Har drukket ganske mye av det, Clausthaler og annet alkoholfritt øl den siste tida (Coop Mega og Meny har ganske bra utvalg). Om det stemmer at det er 0,7% alkohol i det vet jeg ikke, har aldri hørt det før, men synes det er rart. På andre ting står det jo om det er så lite også. Uansett er det vel bedre å drikke alkoholfritt enn alkoholholdig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke alkohol i munkholm iallefall..., sitter å koser meg med en nå faktisk.., DEILIG!!! :)

Skrevet

nei men i "akoholfri" vin er det akohol i. så helts hold dere unna det

Skrevet

Apropo øl-hvis dere liker vørterøl,har jeg lest at det øker melkeproduksjonen! Det skal jeg drikke etter fødeslen;)

Bare et tips...

Skrevet

Folkens, det er helt greit å drikke alkoholfritt øl, selv om det er bittelittegranne alkohol i det. Alkohol er naturlig i naturen, og drikker du kefir eller surmelk, som jo er type gjærete produkter, får du også i det litt alkohol. Det er kjempelite, og ikke noe du hverkan kan bli full av, eller som kan skade fosteret. Et brød som er hevet litt for lenge vil også inneholde minimale mengder alkohol, men ikke noe man merker (nå forsviner jo også alkoholen i stekeprosessen, men spiser du deig så:))

For min egen del blir jeg uvel bare jeg tenker på øl, vin og røyk etter jeg ble gravid, så gidder ikke drikke noe i det hele tatt. Tar meg heller et glass vann eller et glass brus.

Skrevet

Måtte bare kommentere at den artikkelen fra forbrukerrådet som er lagt ut over her faktisk er 7 (!!) år gammel!! Er det noen som vet om det fortsatt er sånn eller har de endret lover eller strategier siden 2001??

Skrevet

Eller Fjelløl fra Lidl, den smaker ØL og er superbillig. Helt alkoholfri :-D Nydelig nå i dette været.

Skrevet

på matportalen.no står det ganske klart at det ikke er noe farlig for oss gravide å drikke alkoholfritt øl. Alt som blir godkjent av mattilsynet som alkoholfritt, må inneholde mindre enn 0,7 % alkohol. Dette er visst så lite at det ikke er til skade for fosteret!

Kos dere med en alkoholfri øl i sommervarmen jenter!:)

Skrevet

uten alkohol kan du drikke :)

Er jo alkoholen som er farlig.

Skrevet

Jeg har bestandig mer lyst på øl når jeg er gravid enne ellers, helt merkelig :) (Drikker ikke øl med alkohol da, selvsagt men det frister veldig når sambo sitter med en kald øl i sola. hehe) Jeg har begynt å drikke vørterøl isteden jeg. Det er kjempegodt (når det er iskaldt) og dessuten er det jo fullt av næringsstoffer.

Skrevet

Har drukket cider der det står 0,7% alkohol, men har ikke det spor dårlig samvittighet for det. Skal godt gjøres å bli påvirket av et glass da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...