Gå til innhold

Elin som andre navn. Hva først?


-Mariposa-

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil gjerne kalle datteren min for Elin etter søstra mi, men helst som mellomnavn. Finner masse bra navn med Elin som første navn, Elin Sofie osv, men med Elin som mellomnavn, da står jeg helt fast.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, klarte egentlig ikke å komme på noen som klang særlig bra.. Kan du ikke gjør en liten vri på det, bruke Eline istedet for Elin? For da blir det straks enklere;

 

Ingrid Eline

Ane Eline

Marie Eline

Ida Eline

Sofie Eline

 

Forretsen, har du tenkt å bruke begge navnene? For hvis du bare skal bruke det første navnet, syns jeg ikke det er så farlig om de ike klinger så godt sammen, så da kan du bruke f.eks Ingrid Elin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin som andrenavn tror jeg blir penest med et kort navn foran, altså et navn med kun en stavelse. Iallefall om du skal bruke begge navnene til daglig. Her er noen forslag:

 

Mai Elin

Vår Elin

Linn Elin

Fam Elin

My Elin

Pil Elin (Pil er et navn ja:)

Ann Elin

Sol Elin

Liv Elin

Urd Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryd Elin

Lilly Elin

Marthe Elin

Sif Elin

Lida Elin

Lila Elin

Lynn Elin

Annabel Elin

Frøy Elin

Bella Elin

Kate Elin

Cille Elin

Fay Elin

Ib Elin

Kim Elin

 

Dette var ikke enkelt nei. Det blir lett et 1979-navn som feks Gro Elin eller Siv Elin (som er helt greie navn, men hva er du ute etter?).

 

Finner du ingen kombinasjoner som passer kan du ta bokstavene i Elin og kalle henne Leni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag. Jeg er i alle fall ikke ute etter et 1979-navn, he he. Bare lurte på om noen klarte å finne et bra forslag.

 

Jeg tenkte litt på det med Eline. Kanskje jeg gjør det. Det er jo fint det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin er litt tungt... Mens Eline er jo et innmari godt alternativ:)! Dessuten er det 10000 ganger finere, og et veldig vakkert navn! Mener jeg.. Lettere å kombinere og:)!

 

Maya Elin

Jenny Elin

Kornelia Elin

Victoria Elin

Celine Elin

 

Litt vanskelig... Eline er jo enklere da, og på samme tid oppkalling:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...