Gå til innhold

Variabel lønn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig variabel lønn. Jobbet halvt en periode, og fikk noe arbeidsledighetstrygd. Så har jeg fått en god periode med full jobb igjen, men jeg har kun papirer på 50% fremdeles. Snakket så vidt med ei på jobben, og hun sa at det er jobben som sender hva jeg skulle hatt i lønn til Trygdeontoret, og de vil kun sende inn at forventet lønn er min 50% stilling. Synes jo det blir veldig feil da.. jeg har jobbet dobbelt som mye nå, altså fullt, fordi en jeg jobber sammen med har vært langtidssykemeldt, og er det fortsatt.

 

Noen sier at Trygdekontoret ser på de 6 beste av de 10 siste månedene før man går ut i permisjon. Jeg har en hard jobb, og regner ikke med å klare å jobbe lenger enn til 6-7 måneder. Og får da samme problemet med sykepenger, altså at jobben rapporterer inn at jeg har halv stilling, selv om jeg reelt jobber 100%.

 

Huff, synes dette er vanskelig jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta vare på lønnsslipper og send dem inn til trygdekontoret sammen med fødselspengesøknaden din. Blir du sykmeldt må du gjøre det samme. De skal se på all inntekt du har hatt, ikke bare det du har kontrakt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hatt den variable lønna over litt tid skal du ha det, jeg får iallefall det, og det er er lov....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...