Gå til innhold

Bekkenlåsning?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var til fysioterapaut i dag. Og hun sa jeg hadde svak bekkenløsning, men veldig tydelig bekkenlåsning. Hun tøyde og fixet meg, men skal komme tilbake resten av sv.skapet og trene.

Hun sa jeg måtte våre veldig forsiktig i bevegelser og sitte beint osv.

Men er det noen av dere andre som også har hatt det?

Og er det lett for at det låser seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det!! Fikk det da jeg var tre-fire mndr på vei. Har antakelig ligget lantent i bekkenet/hoftene mine fra før, og når leddbåndene løsnet av graviditeten så ble det vondt. Gikk i lås hvis jeg la meg flatt, og kunne til slutt ikke ligge på ryggen. Måtte draes opp igjen, og det var NOE JÆVLIG VONDT!!! Føltes som om hoftene mine brakk. Har det enda, men ikke så ille. Ett år siden fødselen nå, og er nå ute i sykemelding igjen... Går hos fysio og manuell terapeut, og prøvde kiropraktor, men hadde ikke råd. Har til tider veldig vondt!! Fem mndr etter fødsel klarte man.terp. å få opp den ene låsningen som satt fast. Etter det, så klarer jeg som regel å bryte opp selv. Må gjøre det flere ganger om dagen, ved å legge med på hardt underlag og dunke bekkenet i gulvet, for så å puste ut og slappe av. Så knaker det skikkelig!!

Anbefaler deg manuell terapeut, da disse er litt som kiropraktorer og "bryter" deg litt. Dessuten går de også under den gratisgreia til tk nå om du er gravid/seks mndr etter fødsel.

Ønsker deg masse lykke til, og håper ikke du blir så ille som meg!!!!!! Kom deg til behandling for å unngå det. Jeg ventet for lenge. Klarte til slutt ikke å sitte på do selv, da dette gjorde vondt... Mannen min måtte stå og holde meg oppe. Huff, var ikke meningen å skremme deg da!! bare sjelden jeg hører andre har det!! Du er heldig som er i "systemet" nå før det blir for ille!!:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte med smerter i baken på kveldstid, spesielt når jeg hadde vært på jobb. Gikk til lege og hun mente det var b.løsning så jeg ble sykemldt 50% siden det var ved jobb det forverret seg.

Jeg fikk mer og mer vondt på oppsiden av baken, men bare på venstre side. Spesielt når jeg skulle snu meg i sengen.

Mer og mer menstruasjonssmerter i ryggen, det sa hun var fordi musklene spente seg for å holde bekkenet på plass.

Rett før fysiotimen fikk jeg også veldig mange "kink" når jeg gikk. Nærmest som foten sluttet og virke.

Tydeligste forskjellen på b.løsning og b.låsning tror jeg er at ved låsning hjelper det ofte og gå en tur i ulent terreng. Og ved b.løsning er det ofte best og være i ro. Sto inne på nettet at over 50% av dem som tror de har løsning viser seg og være låsning. Hjelper også og varme opp bekkenet med varmepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Fikk inntrykk av at det ikke var så ille å få dette som b.løsning. Jeg får ta all trening seriøst framover. Har jo enda 3 mnd til fødselen.

Jeg har en spesialist på bekken som hjelper meg, men vet ikke om det er manuell terapaut som du skriver om. Betaler bare 50 kr gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...