Gå til innhold

Utro...!!! hva skal jeg gjøre..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har falt for en annen mann, og fristelsen har blitt så stor at jeg har vært utro mot mannen min to ganger allerede. Han hvet om første gangen og tilga meg. Jeg er veeeldig usikker på om jeg elsker han men han betyr fortsatt mye for meg..Han andre mannen (mr.x) har jeg kjent i 6mnd og han sier at jeg er alt han kunne ønske seg men at han ikke er klar for noe forhold...Hvorfor blir jeg da med han hjem når jeg møter han på byen?? Da jeg hvet så inderlig godt at han ikke vil noe mere en bare en hyrdestund og prate litt..men jeg er jo selvfølgelig overlykkelig der og da..men etterpå så er jeg kjempesåret...Sitter og gråter nå fordi han ikke vil ha meg osv...jeg er kjempe betatt/forelska..men samtidig så er tanken på det og bli alene helt grusom. Tenk om jeg går i fra mannen min også vil ikke mr.x ha noe og gjøre med meg likevel??? Har vært sammen med mannen min i snart 10år..og jeg har IKKE noe negativt og si om han..han er værdens snilleste mann som fortjener noe bedre enn meg..!! Vasker hus..lager middag..stryker klær..legger sammen klær...han er helt suveren slik altså...flink til og jobbe og står på hele tiden...

Men problemet står på meg...det er jeg som er feilen og forvirra...vi hadde en samtale lørdagsnatta jeg og mannen min og da sa jeg at jeg er glad i han, men ikke slik som før. Jeg har ikke det at det kiler i magen da jeg ser han, og det savner jeg...Han sa at det var helt normalt etter 10år...Det utroligste var at han tok alt jeg sa veldig pent...jeg forvennta meg og bli skjelt ut men det kom ikke...men han ble jo lei seg og begynnte og gråte og da klarte jeg ikke og si mere...

Mr.x har jeg kontakt med daglig både på sms og msn...han er koslig kar på allemåter....men jeg har tenkt tanken om jeg må kutte vennskapet for at jeg skal klare og fokusere 100% på ekteskapet mitt..eller bare laver og sendte sms for og se om han sender meg noen først...for det er alltid jeg som maser helt til han svarer...

Er så forvirra om dagen..pluss at jeg og mannen min driver med barneforbredelser...går på hormonkur...uff jeg føler meg sikkelig ekkel..råtten og kvalm på en gang fordi jeg har godt bak ryggen på han igjen...men jeg tror det er best og ikke fortelle han det....også går vi videre herfra...legge ting bak meg....

Jeg trenger gode råd fra dere her inne...og blir glad om noen svarer meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg ned på jorda, og kutt ut denne "vennen"din. Du må da skjønne at han ikke er interessert i mer enn å få deg til sengs, det tyder jo alt på!! Bare det at han ikke sender deg sms - men du må "mase" for å få svar.

Dessuten, tror du virkelig Mr.X vil stole på deg når han vet hva du gjør mot den mannen du allerede har??? Aldri i verden. Du kan heller ikke stole på "vennen" din, for hva er det slags mann som knuller dama til en annen, og som ikke bryr seg så veldig fram til neste gang?

Sorry, men jeg tror du må innse at det er hos mannen din du hører hjemme, ikke hos en du må mase på for å få kontakt.

Skjerp deg og rydd opp på hjemmefronten!!

Klar nok tale eller?

Skrevet

Hmm... Ikke lett å gi råd i slike saker egentlig. Men jeg vil råde deg til å bryte kontakten med "Mr. X". Av erfaring vet jeg at slik som han virker å holde på, fører lite godt. Har selv hatt en slik elsker (begge single da), lot han stort sett komme når det passet han... fører ikke til så mye godt. Ender egentlig bare med at man blir et leketøy for dem. En som er god å ha i bakhånd. Vi som dere er og gode venner, snakker godt sammen. Vet at det råde jeg gir ikke er noe lett å følge... For jeg har egentlig ikke helt klart det selv...

Skrevet

Kutt ut mr.x!!

Hvis han sier at han ikke er klar for et forhold så kommer han garantert til å skygge banen dersom du flytter fra mannen din. Så sitter du igjen alene! Hvis det er slik at du må mase på han før han sender svar på dine sms så er han ikke interessert i annet en litt sex av og til. Det er vel ikke noe å basere fremtia på eller?

Kutt han ut og prøv å finn frem de gode følelsene for mannen din igjen. Anbefaler å ta kontakt med en samlivsterapeut slik at dere kan lufte ut og begynne på nytt!!

Skrevet

takk for gode svar....ja jeg hvet at jeg må kutte ut mr.x og hvet oxo at det blir tøft...fordi jeg har så mye følelser for han...men bortkasta energi på en måte..i natt så hadde jeg en diskusjon/krangel med mannen min...da la jeg absolutt alle korta på bordet...og det gjorde godt og få sagt det....jeg skal oxo ringe en samlivsterapeut/ekteskapsrådgiver i dag..fordi jeg har kommet frem til at jeg vil ikke gi opp ekteskapet mitt pga av at jeg roter slik....det er vel for dumt.....

men det gjorde utrolig godt og lese meningene deres.....og du anonym som skrev først...det var du som gjorde størts inntrykk på meg...jeg trenger og høre ting direkkte og ikke at de går rundt grøten....

Skrevet

en annen ting jeg tenker på er om jeg virkelig vil fortsette dette forholdet..men er vel derfor jeg ha bestilt time hos en ekteskapsrådgiver nå da...så får vi se for dette bærer henn......er kjempetøft....jeg var utro igjen på lørdag....og fortelldte han alt sammen i natt....så nå har jeg vel bare meg selv og takke om dette ekteskapet går til helvete.....

Skrevet

ja du har nok ansvaret her om det går galt, men godt å høre at du vil prøve å gjøre noe med det....

Det er jo noe du savner og det må man også jobbe med, men viktig i en sånn situasjon legger seg helt flat og tar på seg all skyld. Man må nok også tåle at partner både blir mistenksom og vil kreve mere av deg enn før.

Han høres ut som en flott mann, ektemannen din, som står ved din side selv når det går galt, bare ikke ta det for gitt, selv de snilleste har sin grense og når det er nådd, er det ofte ikke noe retur, for da har de tenkt så grundigt igjennom det.........

Husk at den andre kun er spennende fordi den er ny, dessuten så virker han rimelig egoistisk, så du ville ikke fått noe godt liv med han, mest sannsynlig løper han om du ble singel.

Man vil nok ikke ha kriblingen i magen hele tiden mens man er gift, men er jo andre ting som veier opp da.

Hvordan følelser ville du fått om mannen din fant en annen? eller om du fikk vite at han feks hadde vært utro? reagerer du på det når du tenker sånn, eller er du likegyldig til om han også hadde andre på si? Hvordan man reagerer på slike spørsmål, sier noe om man forsatt har følelser igjen......

Man vet ikke hva man virkelig har, før man mister det.........dette er ingen klisje......det er helt sant

Hold på de snille mannen, de andre kribler kanskje i magen, men etterhvert pga usikkerhet og ubehag...........for de holder deg altid på limpinnen........de gir litt og tar for mye..........

Skrevet

ja jeg vil gjerne gjøre alt for at dette skal fungere, men da jeg kom hjem i fra jobb i kveld så hadde mannen min pakket bagen og reist. Jeg hvet ikke hvor for han tar ikke telefon eller svare på meldinger, så jeg blir mere irritert enn bekymra. Begynner og tenke mere og mere på singel livet her jeg sitter, at det frister veeeeldig. Jeg har lært at man skal være ærlig i mot seg selv og ikke lyve for sannheten.

Men samtidig er jeg veldig forvirra.

Jeg går jo på hormonkur for at vi skal prøve og få barn, nå så føler jeg at alt er bare kaos og bortkasta. Mamma kom innom meg i dag og sa at jeg virker så likegyldig og hard, at jeg liksom ikke bryr meg, men det stemmer ikke. Klart jeg bryr meg, men hvet ikke helt på hvilken måte lengre.

Du spør om hva jeg vil føler om mannen min fant en annen dame. Det er noe jeg har tenkt mye på, og jeg tror kanskje at jeg har blitt glad på hans sine vegne. Om han hadde vært utro så har jeg vel blitt lettet for da hadde jeg en grunn til og gå i fra han. Hvet at dette her høres helt sykt ut, og dere tror sikkert at jeg er gal i hodet mitt, noe jeg ikke er. Følelser er noe man ikke styrer eller kan kontrolere. Har jo lyst til og beholde mannen min, men er redd for at jeg skal få enda et tilbake fall og være utro i mot han, da jeg ikke hvet hva jeg vil, og ikke hvet om jeg egentlig elsker han nok til og bygge videre. Men det jeg er redd for er og fortelle han om mine tanker, for man hvet aldri hvordan en person reagere. Mulig at jeg etter noen mnd finner ut at jeg har gjort et valg som er helt feil og da sitter jeg der uten noen ting, eller så blir det bra.

Er egentlig ikke så veldig lei meg eller, synest bare det er så utrolig godt og være alene hjemme. Synest dere jeg er sprø????

Men det har jo ikke gått et døgn enda så det er vanskelig og si hvordan jeg reagere om han ikke er kommet hjem innen torsdag og fortsatt ikke svarer på tlf. Tanken på og selge leiligheten og bli fri og frank gjøre som jeg vil frister mer og mer. Sette meg på skolebenken, ta førerkorte. Bli mere selvstendig osv. Nå så er det han som har tatt seg av alt det økonomiske hele veien, og jeg savner det og kunne ta ansvar. Er det noe jeg trenger så spør jeg alltid han om det er greit, sier han nei så hører jeg på han i stedet for og gjøre som jeg vil. Føler ikke at jeg får leve slik jeg vil. Men samtidig er jeg jo veldig glad i han.

Håper på gode råd i fra dere. Det er hyggelig at dere tar dere tid til meg. Setter pris på det.:-)

Klem

Skrevet

høres ut som du trenger å være alene.........og ser vel ut som du blir det, frivillig eller ikke..

Ta tak i livet dit, gjør det du ønsker, ikke så rart du har kjedet deg, om du ikke har bestemt noe over ditt eget liv, eller har vært selvstendig.

Syns ikke du skal være irritert på at han ikke tar tlf... han har rett til å være sur og forbanna......

Han gjør jo det han bør gjøre for sin egen del, han reaksjon er sunn, verre med en som bare hadde akseptert alt.

Nei ta tak i det du vil gjøre med livet ditt, kanskje kan du ikke redd ekteskapet, men da kan du ihvertfall gå inn i et annet forhold, der dere er likeverdig, ikke lurt å måtte spørre etter penger o.l. slik skal det ikke funke, man må kjede seg til slutt

Skrevet

At du ikke er mer selvstendig enn du er, kan du skylde deg selv for. Hvis du ikke hadde latt han ta alt ansvar, så hadde han vel latt deg få det.

Om du ikke har vist ham at du har noen egen vilje, er også din egen feil. Som du framlegger det høres det ut som det er hans feil. Det er du som har ansvar for ditt liv, og det nytter ikke å skylde på andre for ting man ikke har fått gjort.

Skrevet

du trenger ikke utale deg om noe du ikke hvet en pøkk om....ansvar for mitt liv....?? hallo....hvilken planet kommer du i fra da....om du skal si noe her inne så trenger du ikke å såre andre sine følelser...da kan du heller holde kjeft......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Gå til familie rådgivning

Og visst du da etter dette er usikker da burde du bryte opp!!!

Jeg synder mannen din fortjener en BEDRE DAME!!!

Han har tilgitt deg før for utro og du bare driter i "deres forhold"

vet om mange damer som kunne fått han isteden for en billig hore som deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Billig hore ja..hmmm..hvordan kan du utale deg om det?? foresten så er man to stk for at ting går på skakke....og jeg driiiiter ikke i forholde vårt da vi nemlig går til familierådgiver..du sier at du "hvet om mange damer som kunne fått han i stedet for en billig hore som meg"...hvordan hvet du det?? kjenner du han kanskje?? nei tror ikke det..så pass på hva du sier for noe...ingen er feilfrie...sikkert ikke du eller...

Skrevet

nei det var for at DU skal få opp øyene dine .

glem mr.X du må ha en fin mann når han tilgir deg!!!

Skrevet

Beklager men den eneste sympatien jeg kan gi, det er til din mann. Stakkars han, han fortjener bedre enn deg ivertfall. Hvordan kan du være så jævlig mot han?

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg ma bare sporre jeg..Hvor gammel er du og hvor stor aldersforskjell er det mellom deg og gubben din? For jo mer jeg leser innleggene dine saa hoeres du saa ung ut??

I sa fall, sa har du vel hele livet foran deg til a finne ut hva du vil? Hvem du vil dele det med osv.

Haper uansett det ordner seg for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...